امیر صالحیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ، داشتن جاده آسفالت به طول 9 کیلومتر و تامین آب آشامیدنی را نیاز ضروری این مجتمع دامداری برشمرد و افزود : این مجتمع با 151 هکتار وسعت ظرفیت پرورش 9 هزار راس دام را دارد.
وی اظهارداشت : در زمان حاضر به دلیل نبود امکانات اولیه ، هزار و 200 راس دام در 60 واحد پرورش دام این مجتمع نگهداری می شود.
وی خاطرنشان کرد : آسفالت 9 کیلومتر جاده ارتباطی این مجتمع بر اساس مصوبه سال 95 مقرر شد که با همکاری شوراهای شهر و شهرداری سمنان با 90 میلیون تومان اعتبار اجرایی شود که تا کنون محقق نشده است.
وی واگذاری نظارت تنها حلقه چاه آب این مجتمع به خود اعضای این واحد تولیدی را خواستار شد و گفت : مقدار آب دهی این حلقه چاه آب از 65 لیتر به 12 لیتر کاهش یافته است.
صالحیان نبود فروش تضمینی گوشت را از دیگر مشکلات این مجتمع برشمرد و افزود : اکنون 20 درصد از فروش گوشت دام از سوی خریداران پرداخت نمی شود.
مدیرعامل مجتمع دامداری روستای اعلای سمنان به بازدید اخیر استاندار و مدیرکل راه و ترابری استان سمنان و جمعی مسوولان از این مجتمع اشاره و اضافه کرد : در این بازدید برخی مشکلات این واحد به ویژه آسفالت جاده دسترسی به این مجتمع در دستور کار قرا گرفته است.
بیش از 90 درصد تولیدات این مجتمع دامداری واقع در پنج کیلومتری جنوب شرقی سمنان به استان های همجوار به ویژه تهران ارسال می شود.
در استان سمنان بیش از 2 میلیون راس دام سبک و سنگین وجود دارد که حدود یک میلیون و 100 هزار راس دام سبک از این تعداد توسط عشایر استان پرورش می یابد.
6026/7344
خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.