خلیل دل‌پاک روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افرادی که از استان سمنان در سال 96 به حج تمتع مشرف می شوند ، شامل دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی‌الحساب حج تمتع سال های 1385 و 1386هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت محدودی که در کاروان های استان سمنان برای اعزام زائران به حج تمتع سال 96 وجود دارد، افراد متقاضی در کمترین زمان ممکن به دفاتر حج و زیارت شهرستان خود مراجعه کنند.
دل پاک ادامه داد: در حال حاضر مراحل معاینات پزشکی و کلاس های آموزشی آن دسته از زائرانی که در سال جاری به حج تمتع مشرف می شوند در حال انجام است وبرنامه های اداره کل حج و زیارت استان روال زمانی عادی خود را طی می کند.
وی خاطرنشان کرد : همچنین متقاضیان حج سال‌جاری آن دسته افرادی هستند که از 23 فرودین تا 21 اردیبهشت‌ 96 نسبت به ثبت‌نام اولیه در شعب بانک ملی ایران با واریز مبلغ 10 میلیون تومان اقدام کرده و اکنون مدارک‌شان را کامل به دفاتر زیارتی ارائه کرده‌اند، در غیر این صورت اعزام نخواهند شد.
دل‌پاک ادامه داد : 10 کاروان شامل هشت کاروان قدیمی و 2 کاروان جدید وظیفه اعزام حجاج از استان سمنان را بر عهده‌دارند که تا کنون ظرفیت 90 درصد این کاروان ها تکمیل شده است.
وی با بیان این که با شرایط جدید 115 نفر مازاد می‌توانند از استان سمنان به حج اعزام شوند، افزود : کاروان‌های استان سمنان مدینه‌دوم هستند و ابتدا به مکه اعزام می‌شوند.
دل پاک گفت: حداقل هزینه‌ای که حجاج باید برای تشرف به حج تمتع سال 96 پرداخت کنند، 11 میلیون و 400 هزار تومان و حداکثر آن 12 میلیون و 670 هزار تومان محاسبه‌شده است.
اولین کاروان استان سمنان 21 مرداد 96 به حج تمتع مشرف می شوند، 21 دفتر حج و زیارت در استان فعالیت دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.