به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: این طرح ها با هدف فراهم کردن توسعه صادرات کشور به آسیا- اقیانوسیه، اروپا، آمریکا، و در حوزه تجاری و صنعتی، کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده است.
وی بیان داشت: زمانبندی و برآورد اعتبار مورد نیاز جهت اجرای روادید ترویج تجارت خارجی و اجرایی شدن توافقنامه با کشورهای هدف در سال 96 طرح می گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به اعزام هیات تجاری و بازاریابی به کشور عراق و برگزاری نمایشگاه توانمندیهای استان سمنان در کشور عراق و در اولویت دوم کشور تاجیکستان را از برنامه های ارائه شده در ترویج تجارت خارجی اعلام و خاطرنشان کرد: ارائه برنامه ها به منظور استفاده از مشوق های حمایتی صادرات در سال 96 از دیگر برنامه ها است که در دستور کار قرار دارد.
در این نشست اقدامات اخیر و برنامه های عملیاتی پیش رو باشگاه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان در سال جاری به منظور توسعه ماندگار صادرات غیرنفتی استان از دیگر مواردی بود که بیان شد.
در این نشست ، محمد رضا خباز استاندار، محمد همتیان ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، امیر خلیلی خواه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر از مسوولان سمنان حضور داشتند که در مورد اجرایی شدن این طرح ها به تبادل نظر پرداختند.
سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شد که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت .
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن دارد، بخش صنعت و معدن استان سمنان بیش از 38 درصد سهم در اشتغال و حدود 22 درصد سهم در تولید ناخالص استان سمنان دارد.
7344/6026 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.