ابراهیم باقری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سه سال گذشته بیش از سه هزار نفر از قالیبافان استان سمنان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و براساس پیگیری های انجام شده در سال 96 نیز این روند ادامه می یابد.
وی اظهارداشت: بیمه نبودن شاغلان بخش قالی بافی از دغدغه‌های اساسی قالیبافان بود که با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام موثر و ارزشمند در کشور محقق شد.
باقری اظهارداشت: بیش از چهار هزار نفر از قالیبافان استان سمنان با وجود عضویت در اتحادیه صنایع دستی و فرش استان سمنان ، هنوزتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند که رفع مشکلات این قشر از جامعه ضروری است.
مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش استان سمنان با بیان اینکه تحت پوشش قرار گرفتن قالیبافان می تواند در افزایش انگیزه این افراد برای حفظ و گسترش این شغل کهن موثر باشد، گفت: باید با ارایه بسته های حمایتی و تسهیلات ارزان قیمت، بیش از پیش برای احیای مشاغل کهن در کشور مانند قالی بافی گام برداشت.
وی خاطرنشان کرد: بانکهای استان برای ارایه تسهیلات رونق تولید و احیای این مشاغل کهن همکاری لازم با تعاونی ها و اتحادیه فرشبافی ندارند و اگر این روند ادامه یابد، فرشبافان باید به دنبال مشاغلی دیگر برای تامین هزینه های جاری باشند.
باقری بیان داشت : بسیاری از فرش های تولیدی روی دست قالیبافان مانده و در خانه ها نگهداری می شود و بازاری برای فروش و عرضه تولیدات آنان نیست.
مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش استان سمنان افزود: مشکلات مالی بسیار زیادی برای هنرمندان قالی و فرش بافی وجود دارد، آن ها برای شرکت در نمایشگاه ها زیاد هزینه می کنند اما برای آن ها سودی نداشته و متحمل ضرر می شوند.
در استان سمنان چهار و هزار 500 هنرمند در 52 رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند و بیش از چهار هزار نفر هنرمند در حوزه فرش بیمه هستند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.