مرتضی شاهجویی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته کابل کشی فیبر نوری به 14 هزار واحد مسکونی انجام شد و در حال حاضر به 18 هزار واحد مسکونی رسیده و پیش بینی می‌شود به زودی درصدی از این خانه ها از خدمات این نوع اتصال به شبکه بهره ببرند.
وی تصریح کرد: بعد از راه اندازی و آمادگی اتصال فیبر آوری در مناطق مورد نظر، برای ارائه خدمات در استان سمنان اعلام عمومی می شود.
معاون مدیریت منطقه ای مخابرات استان سمنان بیان داشت: 80 درصد دستگاه های اجرایی بالغ بر 135 دستگاه اجرایی استان سمنان مجهز به شبکه فیبر نوری هستند و از مزایای آن استفاده می کنند.
وی با اشاره به این که خدمات اتصال فیبر نوری در منازل و دستگاه های اجرایی متفاوت است، خاطرنشان کرد: بهره مندی و اتصال به شبکه فیبر نوری در کارخانه ها، مراکز دولتی، بانکها با کاربرد خانگی متفاوت است، اما هیچ محدودیتی در ارائه خدمت وجود ندارد.
شاهجویی با اشاره به اجرایی کردن 457 کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری در استان سمنان، خاطرنشان کرد: در استان سمنان تاکنون هزار و 400 کیلومتر فیبر راه دور بین شهری اجرایی شده است.
وی با اشاره به این که 457 کیلومتر فیبر نوری بین مراکز شامل بی. تی. اس ها نمی شود، خاطرنشان کرد: در مجموع 280 سایت بی.تی.اس 2 تا پنج کیلومتری در استان وجود دارد که کابل کشی به این مقدار اجرایی شده و به آن افزوده می شود.
معاون مدیریت منطقه ای مخابرات استان سمنان با بیان اینکه ایران از توسعه فیبر نوری منطقه عقب نمانده است و دستور کار سال 96 توسعه و افزایش جذب مشترکین در این زمینه است، افزود: ویژگی های خدمات فیبر نوری در منازل شامل نداشتن محدودیتی از نظر خدمات، هوشمند بودن و امکان اتصال به صورت ویدئوکنفرانس است.
346 هزارو 21 مشترک تلفن ثابت، و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند.
6103 /7344 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.