به گزارش ایرنا ، سید محمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی که در سرسرای ولایت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: با توجه به بحران پیش آمده در تامین آب ، انتظار می رود تدابیر لازم برای صرفه جویی اندیشیده شود.
وی افزود: باید از کشت محصولات با نیاز آبی بالا کاسته شده و محصولاتی که نیاز آبی کمتر داشته و بازار خوبی دارند، جایگزین شوند.
معاون استاندار سمنان گفت: براساس یکی از مصوبه های دولت تدبیر و امید قرار شد 6 هزار هکتار از زمین های استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شوند که این نشان توجه دولت در این زمینه است.
هاشمی از آمادگی جهاد کشاورزی برای ارایه خدمات موردنیاز کشاورزان در زمینه آبیاری نوین خبرداد و گفت: به هر میزان که کشاورزان در خواست داشته باشند ، امکان اجرا وجود داشته و از کمک های دولتی بهره مند خواهند شد.
وی توجه به امر آموزش و ترویج را در کاهش مصرف و هدر رفت آب موثر خواند و گفت: در شهرستان شاهرود مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان سمنان و نیز دانشکده کشاورزی با بیش از 17استاد ممتاز وجود دارد که باید از این توانمندی استفاده بهینه شود.
هاشمی در زمینه اعتبارات تملک دارایی شهرستان شاهرود نیز گفت: پارسال اعتبار این بخش 24میلیارد تومان بود که امسال به 2 برابر افزایش یافته است.
وی با بیان این که اختیار توزیع 35 درصد اعتبارات دراختیار کمیته برنامه ریزی است، افزود: مسوولان دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند از اعتبارات ملی نیز استفاده نمایند.
دراین نشست مسوولان دستگاه های اجرای شاهرود ، برنامه ها و کارهای انجام شده در زمیته اقتصاد مقاومتی را تشریح کردند.
سطح زمین های زراعی شاهرود 18 هزار هکتار است که 24 درصد از زمین های کشاورزی استان سمنان را شامل می شود.
سطح باغ های شهرستان شاهرود هم 14 هزار و 500 هکتار است که 32 درصد باغ های استان است .
این شهرستان با داشتن 400 هزار راس دام سبک 24 درصد از دام سبک استان و با داشتن 31 هزار راس دام سنگین 30 درصد دام سنگین استان سمنان را دارد .
میزان تولید محصولات زراعی شاهرود سالانه 230 هزار تن و محصولات باغی 155 هزار تن است که 50 درصد از تولیدات باغی استان است.
6167 انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.