به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نمازجمعه این هفته سمنان با اشاره به وقوع حوادث تروریستی 17 خرداد در تهران، افزود : خون هایی که در حوادث تروریستی تهران به زمین ریخته شد بر گردن آمریکا است.
وی اظهار کرد: ترامپ دیوانه از یک طرف با مردم ایران برای این حادثه تروریستی و ریختن شدن خون ابراز همدردی و از طرفی هم اعلام می کند که حق ملت ایران بوده است و ما از اینجا به او می گوییم همه خون هایی که در این حادثه بر زمین ریخته شده بر گردن آمریکای جنایتکار است.
وی خاطرنشان کرد : اگر رزمندگان و مدافعان حرم ما در سوریه نمی جنگیدند و از رزمندگان و جبهه مقاومت حمایت نمی کردیم امروز باید در قلب تهران با داعش جنگ می کردیم، پس رفتن به سوریه لازم و ضروری و مدافعان حرم نیز کار بزرگی انجام دادند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به بکار بردن تعبیر ترقه بازی برای این حادثه تروریستی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: تعبیر رهبر انقلاب از این حادثه به این معنی است که این ترورها و عملیات ها در برابر عظمت، اقتدار، قدرت ملت ایران و اهداف و اراده ای که دارند یک ترقه بازی بیشتر نمی تواند باشد.
شاهچراغی یادآور شد : تروریست ها با انجام این حادثه به دنبال از بین بردن نمایندگان و مجلس شورای اسلامی و شکستن حرمت امام خمینی (ره) و انفجار ضریح ایشان را داشتند و خوشبختانه کاری از پیش نبردند و در نطفه خفه شدند.
وی با تقدیر و تجلیل از تلاش های نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه، نیروهای مقاومت در خاموش کردن این آتش، اظهار کرد : اگر تلاش های این نیروها نبود معلوم نبود چه کسی می خواست آتش روز چهارشنبه تهران را خاموش کند؟.
امام جمعه سمنان در ادامه به دیدار این هفته رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره و اضافه کرد: معظم له در این دیدار با معنی کردن انقلابی گری از آن به عنوان نیاز امروز کشور دانستند و فرمودند انقلابی گری یعنی راضی نگه داشتن مردم نه قدرت های زورگو.
امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به 2 هدف ترامپ از سفر به عربستان گفت: یکی از اهداف رییس جمهور آمریکا در این سفر تشویق ناتوی عربی علیه ایران بود که با شکست مواجه شد و در نطفه خفه شد.
شاهچراغی افزود : یکی از این آل سعود حرف غلطی زده و گفته ایران باید تنبیه شود، ما نیز به او می گوییم شما کوچک تر از آن هستید که بخواهید ایران را تنبیه کنید و اربابان شما همه هیچ وقت چنین جراتی را ندارند.
امام جمعه سمنان در پایان با اشاره به نزدیکی این ایام با شب های قدر و احیا گفت: شب های قدر خیلی مهم و باید گرامی داشته شود چرا که مقدرات یک ساله همه ما در این شب به تصویب می رسد و باید خود را در این مقدرات سهیم و شریک کنیم.
وی ادامه داد : مردم باید احیای خانوادگی را کنار گذاشته و با حضور در مساجد و تکایا، علاوه بر راز و نیاز با خداوند، مراسم احیا را در مساجد برگزار کنند.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.