به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی استیری روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش بسطام در کتابخانه عمومی بایزید بسطامی این شهر افزود: این رخداد بزرگ فرهنگی در سطح کشور برای مقاطع سنی کودکان تا بزرگسالان به صورت مکتوب، چهارگزینه ای و اینترنتی تا نخستین روز تیرماه به سرانجام خواهد رسید.
وی با تقدیر از مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود ،شورا و شهرداری بسطام که در بهسازی مناسب فضای فیزیکی کتابخانه عمومی بسطام تلاش های زیادی کردند ،تاکید کرد: این تعمیرات اساسی از محل نیم درصد درآمد شهرداری بسطام انجام شد.
استیری ادامه داد: برای بهسازی فضای فیزیکی فرسوده این کتابخانه عمومی 80 میلیون تومان از محل یاد شده هزینه شده است.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بخش بسطام گفت: این کتابخانه 500 نفر عضو فعال و 21 هزار نسخه کتاب در موضوع های دهگانه دارد.
وی با بیان اینکه این شهر نمونه گردشگری سابقه پرورش بزرگان علم و عرفان همچون بایزید بسطامی،شیخ ابوالحسن خرقانی و مردمی فرهنگ دوست را در تاریخ خود دارد، اظهار امید واری کرد؛ باتوجه به توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی ،مذهبی و گردشگری ، بسطام یکی از گزینه های اختتامیه جشنواره کتابخوانی ملی رضوی امسال در استان سمنان باشد.
سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکزد کتابخانه های عمومی بخش بسطام گفت: در این بخش سه انجمن کتابخانه عمومی در شهر های مجن ،کلاته خیج و بسطام و پنج باب کتابخانه عمومی به مردم خدمات کتابخانه ای ارائه می دهند.
در این نشست اعضای انجمن بر شرکت گستزده مردم در جشنواره ملی کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین قشر جوان و نوچوان تاکید کردند.
بخش بسطام با 50 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان شاهرود است.
شهر بسطام مرکز این بخش هم در 10 کیلومتری شاهرود قرار دارد.
7358/6167خبرنگار : سروش مولانا** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.