داریوش طاهری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از نیمی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در شهرستان گرمسار واقع شده است و اجرای طرح آمایش سرزمینی برای رفع مشکلات زیست محیطی و تخصیص منابع برای کاهش نرخ بیکاری در این منطقه ضروری است.
وی اظهارداشت: شهرستان گرمسار به دلیل برخورداری از واحدهای صنعتی و تولیدی قابل توجه و مهم می تواند در اشتغالزایی شهرستان های همجوار خود نیز تاثیرگذار باشد و این امر مهم با تدوین سندهای تفصیلی تدبیر و توسعه و بیان منابع و چالش های پیش رو میسر است.
طاهری تصریح کرد: تعامل سازنده مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان می تواند در تسریع تدوین و اجرای این طرح مهم اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و زیرساختی گرمسار تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: در سال 95 بیش از 10 میلیارد ریال برای افزایش رونق اقتصادی در بخش کشاورزی به صاحبان واحدهای تولید گرمسار تسهیلات پرداخت شده است که این امر گامی مهم و اساسی برای افزایش اشتغال در این شهرستان است.
فرماندار گرمسار با بیان اینکه پرونده بیش از 200 متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در گرمسار در حال رسیدگی است، گفت: با برنامه ریزی ها و با تلاش مسوولان استانی و حمایت های همه جانبه محمدرضا خباز استاندار سمنان، اعطای تسهیلات برای سال جاری نیز ادامه می یابد.
فرماندار گرمسار اضافه کرد: ارایه تسهیلات رونق تولید از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است و دولت دوازدهم نیز با شناخت کافی از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی، برای رفع چالش های موجود با هدف افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در استان تلاش می کند.
در شهرستان گرمسار بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که نیمی از این واحدها به دلایلی نیمه فعال و غیرفعال است.
تاکنون در استان سمنان بیش از 780 واحد صنعتی و کشاورزی بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و روند ارایه این تسهیلات ادامه دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.