مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ریشه پیروزی انقلاب اسلامی را باید در حماسه مردم غیور ایران در سال 1342جستجو کرد و به یقین تصمیم مردم برای سرنگونی رژیم پهلوی در این مقطع زمانی تبلور یافت.
وی اظهار داشت: تبعید حضرت امام خمینی (ره) به نجف اشرف خون مردم ولایی ایران اسلامی را به جوش آورد و آحاد جامعه با حضور هماهنگ و پرشور در راهپیمایی این روز تاریخی، انزجار خود را از رژیم پهلوی نشان دادند.
کواکبیان تشکیل انجمن های ایالتی و ولایتی را از دستاوردهای مهم حماسه 15خرداد برشمرد و گفت : تمایل مخالفان رژیم پهلوی برای اجرای انقلاب هدفمند افزایش یافت و با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) بسیاری از توطئه های رژیم پهلوی خنثی شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) شخصیتی برجسته در طول دوران حکومت اسلامی بوده است و به یقین این شخصیت فرهیخته با رویکردی انقلابی فساد های نظام پهلوی را بر ملا کرد.
کواکبیان تصریح کرد: اگر رهبری حکیمانه امام راحل نبود به هیچ عنوان انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و مردم ایران این عظمت و رشادت های خود را مدیون این شخصیت عظیم الشان هستند.
وی اضافه کرد: امام خامنه ای نائب برحق امام خمینی هستند و این انتخاب عاقلانه به خوبی انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود رساند.
نماینده سابق مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش مردم ایران در پانزدهم خرداد 1342 زمینه هوشیاری روحانیون در حوزه علمیه نجف را فراهم کرد و امام خمینی با درایت توانست آحاد جامعه را برای سرنگونی رژیم پهلوی سوق دهند.
قیام پانزده خرداد 1342 در پی بازداشت امام خمینی در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید منجر به تظاهرات در تهران و قم علیه دولت اسدالله علم شد.
روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در 14 خرداد سال 1368 دار فانی را وداع گفت.
بیش از سه هزار نفر از استان سمنان به مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند.
6026/7339
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.