به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز سه شنبه در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان سمنان در سالن کوثر افزود: بازاریان افراد متدینی هستند که از زمان انقلاب و در مواقع بحرانی همواره پشتیبان نظام بوده اند و منشا خیر و برکت هستند.
وی با بیان این که نباید وجود دستفروشان امنیت شغلی بازاریان را به خطر اندازد، اظهارداشت : همچنین باید بستر مناسبی برای کسانی که تازه وارد بازار می شوند ،فراهم کرد تا آنان دچار مشکل نشوند.
وی در باره فعالیت دستفروشان در شهر سمنان گفت : دستفروشان باید سمت فعالیت بازارهای روز هدایت شوند و بازارهای روز نیز باید ساماندهی، نظارت و کنترل شوند.
همتیان ادامه داد : وجود وانت بارها و کانکس ها در میدان ها و معابر شهری علاوه بر برهم زدن چهره شهر، سد معبر و در عبور و مرور خودروها اختلال ایجاد می کنند.
وی یادآور شد: برای صدور پروانه کسب و کار، باید توجه ویژه شود زیرا برخی از واحدهای صنفی در استان سمنان به اندازه کافی وجود دارند و نیازی به صدور پروانه کسب دیگری در آن صنف نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان ارایه گزارش ماهانه در این بخش را خواستار شد.
رییس اتاق اصناف استان سمنان گفت : فعالیت دستفروشان و وجود روزبازارها، موجب سد معبر و مانع کسب درآمد واحدهای صنفی و چالش اصلی شهرستان سمنان است.
به گزارش ایرنا، علی اکبر صیادجو افزود: وجود روزبازارها و دستفروشان در این شهر عامل ایجاد آسیب اجتماعی و مانع کسب واحدهای صنفی و مشکلات تردد عابران شده است.
وی اظهارداشت : روزبازارها توسط شهرداری ها دایر می شود که بر اساس ماده ٨٥ قانون صنفی، با تشکیل کمیته ای از چند دستگاه مربوط، باید اجازه دایر کردن روزبازارها داده شود و شهرداری نباید به تنهایی اجازه فعالیت روزبازارها را بدهد.
وی یکی دیگر از مشکلات شهر سمنان را، وجود وانت بارها در کلیه میدان ها عنوان کرد و افزود: افزایش وانت بارها به صورت اپیدمی شده است و روز به روز بر تعدد این وانت بارها افزوده می شود.
وی ادامه داد: باید به خرابه هایی که اطراف بافت فرسوده، توجه ویژه شود تا بافت های فرسوده نزدیک بازار سمنان دچار مشکل نشوند.
صیادجو گفت: بدون احتساب مشاغل خانگی و بازاریابان شبکه ای، به ازای هر 23 نفر یک واحد صنفی در استان سمنان وجود دارد که تعدد این واحدهای صنفی در استان یک بحران است و موجب تشدید رکود در استان سمنان می شود.
وی با اشاره به وجود یک صنف به ازای هر 14 نفر در استان، گفت: تعدد بیش از حد واحدهای صنفی در استان سمنان یک بحران بزرگ است.
رییس اتاق اصناف استان سمنان افزود: استان سمنان طبق سرشماری سال 95 بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد کل واحدهای صنفی این استان با احتساب مشاغل خانگی بیش از 48 هزار واحد است یعنی به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.
حسین موسوی شهردار سمنان نیز در این نشست گفت: شهرداری سمنان با همکاری نیروی انتظامی با وانت بارها برخورد جدی می کند و همچنین شهرداری به دنبال ساماندهی روزبازارها است.
در ایران به ازای هر 16 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در شهرستان سرخه و سمنان به ازای هر 17 نفر یک واحد صنفی وجود دارد، تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در استان بیش از 24 هزار و واحدای فاقد پروانه بیش از پنج هزار عنوان شده است.
در کشور 440 اتاق اصناف وجود دارد که هفت هزار و 552 اتحادیه صنفی را زیر پوشش قرار داده است و 2 میلیون و 119 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در کشور فعالیت می کنند.
٧٣٤١\٦٠٢٦ خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.