در این مطلب آمده است: باید دانست فقط آن کسی که از مبارزه‌ای موفق و سربلند بیرون می‌آید، پهلوان نیست، بلکه پهلوان آن بزرگی است که منش پهلوانی خود را پس از شکست هم نشان دهد و نیکوتر آن که به رقیب پیروز خود تبریک هم بگوید.
چرا که مهار نفس سرکش و شهرت‌طلب و خودنما، به فرموده‌ی صاحب شریعت مان، جهاد اکبر است و پهلوانی. وانگهی، پهلوانی که تحمل شکست نداشته باشد، هرگز از سکوی قهرمانی بالا نخواهد رفت. بعد از این مقدمه، در انتخابات پنجمین دوره‌ی شوراهای شهرسمنان، نزدیک به صد تن از عزیزان شهروند، اعم از زن و مرد، پیر و جوان، به عنوان نامزد حضور پیدا کردند. همه هم از شهر اخلاق و مردم خوب و دوستداری و آبادانی و فردایی بهتر سخن گفتند و تبلیغ کردند و برنامه‌های آتی و سوابق کاری خود را ارائه دادند، مردم هم رفتارها و اخلاق و برنامه‌ها و سوابق را دیدند و افراد مورد نیاز شورا را برگزیدند و عزیزان دیگر را برای دوره‌ها و کارهای دیگر در خاطره نگه داشتند تا در مراحل بعد، این تکلیف سنگین و این امانت الهی حق الناس را بر عهده شان واگذارند. از این میان، جمع کثیری با شناخت چیستی کار به انتخاب مردم شهر اخلاق، صحه و احترام گذاشتند و حتی به رقیبان پیروز خود تبریک گفتند و برای آنان در وظایف محول شده و تکلیفی، آرزوی موفقیت کردند و با آگاهی و حس خدمت به همشهریان عزیز به رقیبان دیروز و رفیقان امروز، قول همکاری هم دادند و با این کار پسندیده، بر صحت و سلامت انتخابات نیز تاکید کردند. در این جمع، شماری کمتر از انگشتان یک‌دست هم به ستاد انتخابات فرمانداری نامه نوشتند و برابر قانون خواسته‌ای مطرح کردند که فی المثل در شمار رای فلان حوزه، سوالی و اعتراضی هست که البته طبیعی هم بود و مجریان و مسئولان برابر مقررات پاسخ مستدل و مستند ارائه خواهند داد.
کسانی که مجریان امور انتخابات این دوره بودند، برای سلامت انتخابات ایمان و آبروی خود را خرج کردند و با مرارت بسیار در امری کوشیدند که نامش « حق الناس » و حفظ امانت حقوق مردم است، مردمی که همه‌ی نامزدها، کتبی و شفاهی، گفتاری و شنیداری بر آن صحه گذاشتند و خودی و بیگانه بر سلامت آن اذعان کردند و نهادهای قانونی هم ضمن نظارت دقیق، صحت آن را تایید نمودند. همه‌ی این فرایض و امور برای این بود که کام شیرین مردم با همت ما تلخ نشود چرا که مردم مسببان تلخ‌کامی را در خاطره‌ها نگه می‌دارند و در آزمون‌های بعدی، آزموده را دوباره نمی‌آزمایند.
و نکته‌ای که همه‌ی داوطلبان از آن آگاه‌اند این است که این وظایف و این برگزیدگی، مسند و ریاست نیست، بلکه بر دوش کشیدن حق الناس و تکلیفی سخت است که باید در دنیا و آخرت جواب گفت و دفع شبهه کرد و همه‌ی زندگی و وقت و وجود را جهت ادای خدمت صرف نمود. و سخن پایانی تاکید عبرت آموز نمایش نامه‌ی « آنجا که ماهی‌ها سنگ شدند » است که استاد به آن شاگردش می‌گفت : برو « قرق » را بشکن و از سنگ‌ها و دشنام‌ها نترس و غمی به دل راه مده، چون آنها که مردم را دوست دارند، سنگها و دشنام‌هایشان را نیز دوست دارند. پس با تأسی از پیام این نمایشنامه به عزیزانی که پهلوانانه عمل نکردند می‌گوییم، مردم سمنان را همان گونه که پیش از رای دادن می‌دیدید و عزت و احترام می‌گذاشتید، ببینید. این مردم آگاه در گزینش خود کمتر اشتباه می‌کنند. از کجا معلوم که برداشتن تکلیف از دوش‌تان به سود دنیا و آخرت‌تان نباشد؟ پس مردم را و رای ندادنشان را هم دوست داشته باشید تا مردم هم شما را دوست بدارند و در تنگناها به شما اعتماد کنند و برای گزینش‌تان از جان و مال، مایه بگذارند.
٧٣٤١\٦٠٢٦
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.