به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در این جلسه دکتر توکلیان افزود امنیت ملی ما به امنیت غذایی جامعه گره خورده و اولین قدم در حفظ امنیت ملی و غذایی مساله اصلاح بذر است که همه باید تلاش کنند در این امر مهم نقش بسزایی داشته باشند.
معاون کشاورزی و ذخایر راهبردی قرارگاه پدافند اقتصادی اضافه کرد، شناسایی و حمایت از پتانسیل ها و ظرفیتهای موجود در سطح استان در راستای رسیدن به خودکفایی در محصولات غذایی از سیاست ها و برنامه های سازمان پدافند غیر عامل کشور است. وی گفت در سطح استانها تعدادی از افراد برجسته و خلاق بخش خصوصی در حوزه سلامت غذایی شناسایی و با آنان ارتباط و همکاری برقرار شده است. دکتر توکلیان با اشاره به مهم بودن ارقام بومی و بذر مناسب برای کشت محصولات کلیدی چون گندم و جو بر حمایت دستگاههای اجرایی از طرح تولیدی طاهری که در گرمسار و ایوانکی فعال است برای شناساندن در سطح ملی تاکید کرد. وی همچنین بر تمرکز زدایی بانک اطلاعاتی بذر کشور، حفظ ذخایر ژنتیکی بذر سالم، برنامه ریزی برای ارائه طرح سایت تولیدی کشاورز نانوا برای حمایت بیشتر در سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید نمود.
در ادامه جلسه احمد طاهری رئیس هیأت مدیره انجمن کشاورزان زیست بوم سازگار ایران اظهار کرد: بذر یک نهاد مهم در سبد غذایی مردم است افزود : یکی از اهداف دشمنان ما تهدید زیستی است و استقلال کشور به توسعه کشاورزی وابسته است و با حفظ استقلال در زمینه کشاورزی میتوانیم در زمینه غذایی و زیستی مصونیت پیدا کنیم .
احمد طاهری، از افتتاح اولین بانک بذر ایران در سال در سال ۱۳۸۶ در گرمسار خبر داد و گفت بانک بذر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است زیرا با استفاده از آن میتوان از انقراض و آسیب پذیری ژنتیکی جلوگیری کرد .
وی افزود: در حال حاضر ۹۰٪ از کشاورزان کشور ما خرده پا هستند و ما باید برای پیدا کردن راهکارهای حفظ سرزمین خود تلاش کنیم که یکی از راهکارهای آن استفاده درست از آب است زیرا رکن اساسی کشاورزی و نیروگاه ها را تشکیل میدهد.
وی در پایان خشکسالی را یک پدیده ناشی از مدیریت بخش های دیگر به کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان نمونه بر اساس افزایش تولید حمایت میشوند و تولید زیاد کشاورزان نشان دهنده این است که از سموم کشاورزی استفاده میکند و در زمین خود دارای حداقل یک حلقه چاه هستند.
همچنین مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در این نشست افزود تهدیدات زیستی یکی از اهداف دشمن است و با حفظ استقلال در زمینه کشاورزی می توانیم در زمینه غذایی و زیستی مصونیت پیدا کنیم. وی افزود محصولات غذایی از جمله کشت های کلیدی است و با خودکفایی و اصلاح بذرها و محصولات غذایی می توان امنیت غذایی را به تکامل برسانیم.
کارخائی در ادامه افزود استقلال کشور به توسعه کشاورزی مبتنی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید کشاورزی تکیه به محصولات داخلی باشد و درون گرایی را اصل قرار دهیم و از آنجاییکه استان سمنان استان کشاورزی و دارای ذخائر فراوانی است می طلبد که دستگاههای اجرایی و سازمانهای مرتبط کسانی را که به امنیت غذایی مردم و جامعه اهمیت می دهند و تلاش دارند حمایت همه جانبه داشته باشد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان با توجه به شعار سال فعالیت بخش خصوصی را با توجه به درون گرا بودن و استفاده صحیح از پتانسیل های داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و خواستار حمایت دستگاههای ذیربط از طرح های اقتصادی بومی در سطح استان سمنان شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 658946
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.