به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شنبه در محفل انس با قرآن در مسجد جامع شهر رودیان که با حضور جمعی ازمردم این شهر برگزار شد، افزود: نیاز آبی شاهرود 830 لیتر بر ثانیه است در حالی که بیش از 240 لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد.
وی با بیان اینکه ، برخی انشعاب های غیر مجاز دارند، اضافه کرد: افرادی هم در شهر باغ های خود را با آب شرب آبیاری می کنند و این کار درست نیست.
معاون استاندار سمنان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف صحیح آب، یادآور شد: اداره های دولتی هم موظف شدند علاوه بر نصب شیرهای آب پدالی، از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز خود استفاده کنند.
هاشمی با بیان اینکه نخستین اولویت شهرستان تامین آب شرب است، افزود: برای تامین آب شرب، با امضای تفاهم نامه هایی، چاه های آب متعلق به دستگاه های اجرایی شهرستان وارد مدار آب شهری شده است.
وی همچنین درباره مشکل سرمازدگی باغ های شهرستان گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای باغ دارانی که به دلیل سرمازدگی، سرمایه خود را از دست داده اند، در نظر گرفته می شود.
فرماندار شاهرود درخصوص مشکلات اعتباری شهرداری هم گفت: پارسال اعتبارهای ویژه ای برای شهرداری های شهرهای کم جمعیت در نظر گرفته شد چرا که این شهرداری ها خود گردان نیستند و به دلیل توان مالی کم تر و وجود بافت های قدیمی، ساخت و ساز کم تری هم درآن ها انجام می شود.
هاشمی یادآور شد: پارسال 15 میلیارد ریال برای حل مشکل روشنایی مسیر شاهرود- رودیان هزینه شده است.
در این دیدار، چند تن مشکلات خود را با معاون استاندار سمنان در میان گذاشتند.
رودیان یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان شاهرود است و در 6 کیلومتری جنوب شاهرود قرار گرفته است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.