حجت الله یحیایی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: در شهرستان های سمنان، شاهرود و دامغان براساس برنامه ریزی های انجام شده مشارکت پرشور و حداکثری مردم با پوشش خبری زنده از صدا وسیما یمرکز سمنان پخش می شود.
وی خاطرنشان کرد: نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران برای پوشش حماسه آفرینی مردم استان سمنان بسیار تاثیر گذار است وباید با اطلاع رسانی مطلوب مشارکت پرشور مردم ولایتمدار استان سمنان برای سایر نقاط کشور اطلاع رسانی شود.
وی اظهار داشت: همچنین اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور هر نیم ساعت یکبار به صورت زنده از صدا و سیما مرکز استان سمنان به صورت زنده پخش می شود.
معاون دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان با اشاره به الکترونیکی بودن انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان، تاکید کرد: توصیه می شود افراد سالمند، بیسواد و کم سواد به منظور سهولت در روند دادن رای و کار با دستگاه های الکترونیکی، برای کمک همراه داشته باشند و بقیه شهروندان نیز رای دادن را به ساعت های پایانی و عصر موکول نکنند.
استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی دارد، دراستان 38 هیات اجرایی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا تشکیل شده است.
از 20 شهر استان سمنان، شورای اسلامی شهر در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو است.
تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود و در دوره پنجم تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش می یابد که 5.5 درصد افزایش خواهد داشت، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است، 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است که نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 درصد شعبه های اخذ رای افزایش یافته است.
بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر در 215 هزار و 571 خانوار است که 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.