احمد همتی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود : حرکت بسیاری زیبایی از دقایق آغازین اخذ رای با مشارکت پرشور و گسترده مردم در پای صندوق ها در کشور آغاز شده است.
وی اظهارداشت: همبستگی مردم ایران اسلامی برای خلق حماسه ای دیگر وصف ناشدنی است و آحاد جامعه برای نشان دادن اقتدار این نظام ارزشی به صحنه بیایند.
همتی اضافه کرد: مردم ایران امروز با انتخابی عاقلانه و خردمندانه گام مهم و ارزشمند برای رفع مشکلات کشور بر خواهند داشت.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شوراهای اسلامی خاطرنشان کرد : بنده نیز همانند مردم فهیم و سربلند ایران اسلامی در دقایق آغازین اخذ رای در پای صندوق حاضر شدم و برای اقتدار ایران اسلامی در این حماسه ملی شرکت کردم.
همتی تصریح کرد : 29 اردیبهشت به یاری خدواند و با عزم راسخ مردم ایران اسلامی روز اتحاد ملت ایران خواهد بود.
وی یادآور شد : مردم ولایتمدار استان سمنان باردیگر برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی به صحنه می آیند و برای پایداری نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند.
استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی دارد.
در این استان 38 هیات اجرایی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا تشکیل شده است.
از 20 شهر استان سمنان، اعضا شورای اسلامی شهر در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو انتخاب می شوند.
تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود و در دوره پنجم تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش می یابد که 5.5 درصد افزایش خواهد داشت، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است، 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است که نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 درصد شعبه های اخذ رای افزایش یافته است.
بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر در 215 هزار و 571 خانوار است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.