به گزارش ایرنا، عباس دانایی روز سه شنبه در نشست توجیهی و آموزشی عوامل اجرایی انتخابات شهرستان سمنان در سالن هلال احمر این شهر، افزود: از این مجموع 791 نفر متصدی اخذ رای برای خواهران و برادران، 143 نماینده فرماندار و بقیه عوامل نیز بازرسان و پشتیبانی و خدمات را شامل می‌شوند.
وی از تعیین 143 شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان سمنان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 129 شعبه اخذ رای برای شهر سمنان و 14 شعبه نیز برای بخش مرکزی و مناطق روستایی پیش بینی شده است.
دانایی با اشاره به این که انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود، افزود: با همکاری صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و در نقاط مختلف استان سمنان مانند بازار ، مساجد و مصلای نماز جمعه به مردم در این زمینه آموزش داده شده است.
فرماندار سمنان، با اشاره به نظرسنجی از مردم در رابطه با برگزارکنندگان مجریان انتخابات، بیان داشت: مردم اعتماد کامل به بی‌طرفی مجریان انتخابات امسال دارند.
وی بیان داشت: بعد از گذشت 10 دقیقه از انتخابات صورتجلسه تعداد رای دهندگان به هر نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر از طریق دستگاه های الکترونیکی اخذ رای اعلام می شود و شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری، از طریق چهار ناظر بر شمارش، به صورت دستی نظارت می‌شود.
وی یاد آور شد: نماینده فرماندار در هر شعبه اخذ رای مانند خود فرماندار و مدیر هماهنگ کننده است که به همراه مسوولان ناظر و روسای هیات نظارت کنترل دارند.
فرماندار سمنان، با بیان اینکه امانت‌داری مهمترین رکن برگزاری انتخابات است، گفت: صیانت از آرای مردم و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران و برگزاری انتخاباتی بی‌طرفانه از برنامه‌ها و اولویت مجریان انتخابات امسال است.
در این نشست محمد رضا خباز استاندار سمنان و جمعی از نمایندگان فرماندار، سربازرسان و عوامل اجرایی انتخابات 29 اردیبهشت در شهرستان سمنان حضور داشتند.
جمعیت شهرستان سمنان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بیش از 196 هزار نفر است که 131 هزار نفر از این تعداد شهروندان واجد شرایط رای دادن هستند.
107 نامزد در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان برای هفت کرسی اصلی رقابت می کنند.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
در دوره پنجم، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، با 5.5 درصد رشد، به هزار و 64 نفر افزایش می یابد، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.