محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سامانه بهین یاب استان سمنان 2 هزار و 459 واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی ثبت نام کردند که هزار و 803 واحد واجد شرایط اخذ تسهیلات رونق تولید شده بودند که این واحدها در مجموع 427 میلیاردتومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه این سامانه در استان سمنان اشتغال زایی برای 6 هزار و 800 نفر را تضمین کرده است، تاکید کرد: ایجاد سامانه بهین یاب در دولت تدبیر و امید باعث شد تا از فروپاشی کارخانه ها و ریزش نیرو و واردات بی‌رویه جلوگیری شود و در گام بعدی اشتغال‌زایی فراوان برای جوانان این استان به وجود آمد.
استاندار سمنان، یکی دیگر از اقدام های دولت تدبیر و امید را ایجاد آرامش و اطمینان برای سرمایه گذاران عنوان کرد و ادامه داد: این آرامش باعث شد تا هفت همایش سرمایه گذاری در استان سمنان برگزار شود و در پنج همایش 111 طرح عنوان شد که 87 طرح با سرمایه گذاری بیش از 6 هزار میلیارد تومان عملیاتی شده است.
خباز تاکید کرد: در دولت یازدهم قیمت دلار و ارز ثابت شد و این موضوع امکان سرمایه گذاری در کشور را توسعه بخشید، همچنین هزینه بیمارستان ها کاهش یافت، به طوری که در گذشته 70 درصد از هزینه ها را خود شخص پرداخت می کرد، اما هم اکنون افراد در شهرها 6 درصد و روستاییان سه درصد هزینه‌های درمانی می‌پردازند.
وی ادامه داد: غذای اصلی مردم ایران از گندم تامین می شود، در گذشته دست نیاز مردم ایران برای تامین غذای اصلی به سمت کشورهای خارجی دراز بود، اما هم اکنون سه میلیون تن گندم مازاد در کشور تولید می شود که امکان صادرات دارد.
استاندار سمنان تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را کرد تا فضای آرامی را در کشور به وجود بیاورد و هم اکنون ایران از بُعد امنیتی جایگاه بسیار خوبی دارد به طوری که داعش دامنه ناامنی خود را تا اروپا کشاند، اما در ایران نتوانست کاری کند.
استان سمنان با 9.7 میلیون هکتار وسعت و بیش از 700 هزار نفر جمعیت، بیش از 20 ناحیه و شهرک صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی دارد و بیش از هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی در این استان دارای پروانه بهره برداری هستند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.