علی سماکوش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: برای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود.
وی با بیان این که در این جشنواره برای شرکت کنندگان 6 کتاب در نظر گرفته شده است، افزود: برای کودکان 4 تا 11 ساله کتاب «10 قصه از امام رضا(ع)» برای نوجوانان 12 تا 17 ساله کتاب «ماه غریب من» و برای جوانان و بزرگسالان از 18 ساله به بالا کتاب های «مهارت های زندگی در سیره رضوی»، «امام رضا (ع) و زندگی» و «بانوی ملکوت و چلچراغ » در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان تصریح کرد: کتاب «بانوی ملکوت» ویژه حضرت فاطمه معصومه (س) و کتاب «چلچراغ» مربوط به حضرت احمدبن موسی (ع) است و افراد 18 سال هبه بالا می توانند از بین 4 کتاب مختص جوانان و بزرگسالان یک کتاب را برای شرکت در مسابقه مطالعه کنند.
سماکوش افزود: برای ثبت نام در مسابقه 2 شیوه مکتوب و اینترنتی در 2 قالب فردی و خانوادگی در نظر گرفته شده است و علاقه‌ مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی، این کتاب ها را به امانت بگیرند و یا با مراجعه به سایت www.iranpl.ir فایل پی. دی. اف این کتاب ها را دانلود کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ادامه داد: همچین افراد می توانند برای حضور در این جشنواره به صورت اینترنتی به پایگاه www.shamstoos.ir مراجعه کنند .
وی یادآور شد: کودکان می توانند داستان های کتاب 10 قصه از امام رضا(ع) را با دریافت برگه نقاشی از کتابخانه های عمومی سراسر استان نقاشی کنند و یا قسمتی از کتاب که برایشان جذاب بوده است را بازگو کنند و به شناسه @recive_ketabclip با هشتگ #کتابخوانی_رضوی ارسال کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان تاکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان به دریافت برگه مربوط به مسابقه و شرکت در مسابقه به صورت انفرادی یا خانوادگی اقدام کنند و پاسخنامه را پس از تکمیل به یکی از کتابخانه های عمومی سطح استان تحویل و یا به نشانی الکترونیک farhangi@iranpl.ir ارسال نمایند.
سماکوش تصریح کرد: با توجه به 20 سوالی بودن مسابقه، افرادی که به 18 سوال پاسخ صحیح داده باشند به قرعه کشی بخش الکترونیکی راه پیدا می کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: در پایان به برگزیدگان جشنواره علاوه بر تندیس و لوح سپاس، جوایزی شامل 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی و هشت جایزه ویژه برای هشت خانواده اهداء می‌شود و در استان سمنان نیز افرادی که در این مسابقه شرکت کرده اند و در کشور صاحب مقام و برگزیده می شوند در استان تجلیل می شوند و به آن ها جوایزی اهدا خواهد شد.
آیین اختتاییه کشوری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت برگزار می شود و از تاریخ دهم تا بیستم تیر 96 زمان داوری و تصحیح پاسخ‌نامه ها خواهد بود.
72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب در استان سمنان وجود د ارد که 51 کتابخانه به صورت نهادی و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است و 19 کتابخانه به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل اداره می شود.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.