به گزارش ایرنا ، برآیندها مبین این است که در بین اقشار جامعه ، تاکنون نقش فرهنگیان این سفیران فرهنگی جامعه به خاطر مقبولیت بین مردم و ارتباط و حضور در لایه های مختلف اجتماعی هم در آگاهی بخشی مردم برای خلق حضور حماسی در انتخابات و هم معرفی نامزد اصلح بسیار تاثیرگذار بوده است.
شماری از فرهنگیان استان سمنان در میزگرد خبرگزاری ایرنا این استان با عنوان ' انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری و نقش فرهنگیان در تحقق این حضور' تاکید کردند جامعه فرهنگیان این استان همچون ادوار گذشته همپای دیگر هموطنان با اتخاذ راهبرد 'همه با هم ، منسجم و یکپارچه ' با حضورشان در روز انتخابات برگ زرینی دیگر بر افتخارات وفاداری به نظام و انقلاب اسلامی می افرایند.
در ابن مبرگرد ایرنا ، غفار محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ،ابراهیم قزوینیان مشاور دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستان سمنان، محمد دستورانی رییس آموزش و پرورش شهرستان سرخه، فضل اله موحدی پیشکسوت فرهنگی، مطهره جامی معاون پرورشی دبیرستان شاهد دخترانه سمنان و احترام اردستانی پیشکسوت فرهنگی استان از مردم خواستند با حضورشان در انتخابات تجلی مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در این میزگرد گفت: فرهنگیان تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند به طوری که با صلابت و رویکرد منسجم و برنامه های آموزشی همیشه در صحنه های مختلف حضور داشته اند.
غفار محمدی افزود: مسوولان ارشد نظام جمهوری اسلامی از دامان معلمان فداکار و دلسوز تربیت شده اند و تقدیم 40 هزار شهید معلم و فرهنگی برای پایداری انقلاب اسلامی خود گویای این واقعیت است.
وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی در ماهیت، حکومت مردمی است و حضور مردم در انتخابات زمینه رشد و بالندگی ایران اسلامی را دوچندان می کند چرا که هرگاه پیشرفت و رخداد مثبتی در کشور حادث شد با اراده مردم بوده است.
وی ادامه داد: اگر مشارکت و اجتماع مردم نبود، نفت کشور ملی نمی شد، اگر مردم نبودند حرکت جنگل به پیروزی نمی رسید و اگر ملت آزادیخواه ایران اسلامی نبودند استعمارگران از کشور اخراج نمی شدند؛ بیان این موارد یعنی با اراده مردم و با پشتوانه آنان آبادانی و شکوفایی برای ایران اسلامی محقق شده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: انتخابات یکی از بارزترین اشکال همبستگی ملی است و با وجود تفکرات مختلف، در انتخابات خواسته ها در یک جا جمع می شود و برای توسعه کشور ، ایجاد اشتغال، امنیت و رونق کسب و کار در ایران اسلامی اتفاق نظر دارند.
وی بیان داشت: سازندگی از آموزش و پرورش آغاز می شود و اگر نیروی انسانی توسعه یافته تری داشته باشیم ، مسیر رشد و شکوفایی ایران اسلامی زودتر محقق می شود.
محمدی اضافه کرد: شهر و دیار یک کشور با انتخابات فردی اصلح از سوی مردم در انتخابات به رشد و بالندگی می رسد و باید درمدت کوتاه مانده تا برگزاری انتخابات به جنبه روانی و آرامش جامعه برای انتخاب فردی اصلح توجه شود.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی نباید رویکرد عوام فریبانه داشته باشند و این امر باعث سردرگمی مردم برای انتخاب فرد اصلح می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهارکرد: نامزدهای انتخاباتی باید از بیان الفاظ تفرقه آمیز و دروغ خودداری کنند تا مردم بتوانند با توجه به برنامه های نامزدها، افراد اصلح را برای رشد و بالندگی ایران اسلامی برگزینند.
مشاور دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز گفت: ضرورت مشارکت مردم درانتخابات برکسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی به معنی مشارکت همه اقشار در صحنه های حساس این نظام مقدس است.
ابراهیم قزوینیان اظهارکرد: فرهنگیان تاثیرگذارترین افراد برای ایجاد انگیزه برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات هستند و معلمان از قشری بوده که آحاد جامعه به دیدگاهشان اعتماد دارند.
وی اضافه کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری نقش فرهنگیان بسیار پررنگ است و معلمان می توانند در فضای آموزش و پرورش و مدرسه با بیان اهمیت این موضوع، دانش آموزان و خانواده هایشان را برای مشارکت حداکثری ترغیب کنند.
مشاور دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: انتخابات همبستگی ملی را افزایش می دهد و یک فرصت اساسی برای یک ملت برای تغییر شرایط موجود کشور است.
وی با بیان اینکه در هرکشوری یک تعریف واحد از انتخابات می شود و تعیین سرنوشت هرکشوری به دست مردم آن جامعه است، گفت: اگر مردم با مشارکت پرشور برپای صندوق های رای حاضر شوند ، اعتماد نظام بین المللی و مشروعیت یک کشور در بین سایر ملل جهان دوچندان می شود.
وی با اشاره به نقش احزاب و جریان های سیاسی برای انتخاب فرد اصلح ، خاطرنشان کرد: وقتی احزاب و تشکل های سیاسی در کشور پا نگیرد، ارایه برنامه های تبلیغاتی در یک فضای محدود انجام می شود که این امر به کاهش تشخیص مردم برای انتخاب فرد اصلح می انجامد.
قزوینیان ادامه داد : ارایه برنامه انتخاباتی جامع و عملیاتی کردن آن باید در اولویت نامزدهای انتخابات باشد و مردم برای انتخاب فردی اصلح به کارنامه و کارکرد افراد توجه کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان باید از حقوق رای دادن خود مطلع باشند و باید با رویکردی عقلانی بدانند که به چه دلیل و با چه رویکردی به فردی مشخص رای می دهند.
وی گفت: باید مردم را از حقوقشان برای انتخاب افراد صالح مطلع کرد و با درک اصول و قوانین از سوی مردم می توان برای رشد و بالندگی ایران سرافراز قدم برداشت.
رییس آموزش و پرورش شهرستان سرخه نیز در این میزگرد گفت: مشارکت پرشور مردم برای تعیین حق سرنوشت در دین مبین اسلام تاکید زیادی شده است و مردم با انتخابی عقلانی می توانند برای رشد و بالندگی ایرانی سرافراز گام بردارند.
محمد دستورانی اضافه کرد: مردم در سال 1357 باحمایت از منویات امام خمینی (ره) به حکومت طاغوتی و استکباری پایان دادند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی این مردم هستند که سرنوشت خود را رقم می زنند.
وی گفت: استکبار جهانی همواره درصدد استقبال نکردن مردم از انتخابات هستند اما با حماسه ملی مردم غیور در این رویداد سیاسی باردیگر توطئه های دشمنان نظام خنثی ازبین می رود.
وی اضافه کرد: مردم باید با مشارکت پرشور در انتخابات جواب بدخواهان ایران اسلامی را بدهند و افراد سوداگر با پاشیدن بذر ناامیدی بر دلهای مردم درصدند متنع حماسه حضور مردم در صحنه انتخابات شوند.
وی مشارکت پرشور مردم در انتخابات را مبین مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان ، برشمرد و افزود: انتخابات زمینه ساز وحدت و همدلی در کشور است و ایران را از پراکندگی و ذره ای شدن مصون نگه می دارد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه اضافه کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات دلها را به هم پیوند می دهد و با وجود کثرت و تنوع در علایق و سلایق، اما مردم برای رشد و بالندگی ایران اسلامی مردم وحدت دارند.
دستورانی گفت: هریک از دولت هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سرکار آمده اند برای رشد و بالندگی ایران اسلامی تلاش کردند که این امر مبین انتخاب عقلاتی مردم است.
وی ادامه داد: رعایت اخلاق انتخاباتی باید در اولویت کاری نامزدهای انتخاباتی باشد چرا که اخلاق مداری در سیرت پیامبراسلام (ص) بسیار سفارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: مناظره های انتخاباتی باید استدلالی و آگاهانه و با واقعیت های جامعه منطبق باشد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه گفت: از دولت آینده انتظار می رود همانطوری که در دولت های گذشته به امر امنیت و سلامت مردم توجه شده به امر آموزش که از ارکان مهم برای رشد و توسعه کشور است ، نیز توجه شود.
یک پیشکسوت فرهنگی و فعال سیاسی از استان سمنان نیز در این میزگرد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نعمت مشارکت مردم در 2 بعد در ایران حاصل شد و همواره مردم در راهپیمایی ها و یا در انتخابات حماسه ای وصف ناشدنی خلق کردند.
فضل اله موحدی اظهارکرد: انتخابات به دوام و ماندگاری انقلاب اسلامی کمک می کند و زمینه مشروعیت انقلاب اسلامی را در عرصه بین المللی هموارتر می کند.
وی با بیان اینکه هر نظامی که از پشتوانه مردم برخوردار باشد دشمنان از توطئه های نابخردانه ضد آن مایوس می شوند ، افزود: انتخابات مستندترین دلیل برای مشروعیت نظام است و با رشد هویت ملی می توان پایداری نظام جمهوری اسلامی را تضمین کرد.
وی اضافه کرد: رشد هویت ملی یعنی عشق به وطن و زمانی که این عشق به فرزندان منتقل شد از فرار مغزها جلوگیری می شود و با وجود دانشمندان جوان، توسعه و رشد اقتصادی در کشور افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: با مشروعیت و مقبولیت این نظام مقدس زمینه رشد اقتصادی در کشور هموار می شود و کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران حضور می یابند.
وی فرهنگیان و معلمان را دلسوزترین افراد جامعه برشمرد و افزود: فرهنگیان با وجود مشکلات همواره در انتخابات حضوری فعال داشته و نظارت بر مشارکت پرشور مردم را در این حماسه ملی برعهده داشته اند.
موحدی گفت: اگر مردم در تشکل ها و حزب ها ساماندهی شوند انتخاب افراد اصلح راحت تر انجام می شود و هیچ نامزدی نمی تواند با عوام فریبی رای جمع آوری کند.
وی ادامه داد: بداخلاقی و ارایه برنامه های ناروا و غیرعملیاتی در تبلیغات انتخاباتی، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و در مناظره ها بعضی بی اخلاقی ها ترویج می شود.
یک پیشکسوت فرهنگی دیگر از استان سمنان گفت: با وجود گلایه های فرهنگیان از دولتمردان به دلیل برطرف نشدن بخشی از دغدغه هایشان ، اما آنها با عزمی مثال زدنی در انتخابات پیش رو حاضر می شوند.
به گزارش ایرنا ، احترام اردستانی گفت: انتخابات موجب رشد بلوغ فکری و سیاسی جامعه می شود و امنیت ملی ایران را در عرصه جهانی تقویت می کند.
وی اظهارکرد: انتخابات نظام را از بسیاری نابخردی ها بیمه می کند و مشارکت پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده وحدت و انسجام ملی در ایران است.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده تعهد و تعلق خاطر مردم نسبت به آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
اردستانی بازنگری در قوانین احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان را الزامی دانست و گفت: باید مردم برای انتخاب فردی اصلح به کارنامه و عملکرد نامزدها توجه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات بی اخلاقی می کنند به معنی بی برنامگی آنهاست و باید مردم نسبت به این عوام فریبی ها هوشیار باشند.
اردستانی ادامه داد: مفهوم اخلاق سیاسی در کشور ایران خوب تعریف نشده و نامزد انتخاباتی که از اتاق فکری با حضور نخبگان برخوردار نیست در مناظره ها دست به بداخلاقی می زند.
وی افزود: رشد و توسعه پایدار در ایران اسلامی با حضور پرشور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دو چندان می شود مردم باید در انتخاب فرد اصلح هوشیار باشند.
وی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی و مردم سالاری دینی است و نتیجه آن توسعه اقتصادی و سیاسی در کشور است.
معاون پرورشی دبیرستان شاهد دخترانه سمنان نیز در این میزگرد انتخاباتی ایرنا گفت:مشارکت پرشور مردم در انتخابات ادامه راه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است و اگر مردم در این حماسه ملی مشارکتی گسترده داشته باشند به معنی تداوم اعتقاد به آرمان های انقلاب اسلامی است.
مطهره جامی خاطرنشان کرد: دلیرمردان ایرانی و بانوان غیور در هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه ها زینب وار برای دفاع از حریم امامت و ولایت دفاع کردند و مشارکت پرشور مردم در انتخابات ادامه دهنده همان راه است.
وی افزود: همبستگی و اتحاد مردم زمینه شکوفایی و بالندگی کشور را فراهم می کند و انگیزه مسئولان دلسوز نظام نیز برای رفع مشکلات مردم افزایش می یابد.
معاون پرورشی دبیرستان شاهد دخترانه شهرستان سمنان با بیان اینکه با وحدت و همبستگی می توان توطئه دشمنان نظام را خنثی کرد ادامه داد: باید مردم با تفکری عاقلانه و انتخاب فردی اصلح برای رشد و بالندگی ایران اسلامی تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: نامزدی که در تبلیغات انتخاباتی فحاشی می کند به معنی آن است که برنامه ای برای ارایه ندارد و با دشنامی درصدد جلب نظر مردم است.
وی بیان داشت: فرهنگیان همواره به عنوان افراد روشنفکر جامعه مردم را برای مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب می کنند و در انتخابات پیش رو نیز معلمان با عزمی راسخ در این جشن ملی شرکت می کنند.
این فرهنگی اضافه کرد: نباید انگیزه مردم را برای مشارکت پرشور در انتخابات با ارایه وعده های پوچ و توخالی کم رنگ کرد و باید برنامه های کاربردی و عاقلانه از سوی نامزدهای انتخاباتی برای رفع مشکلات مردم ارایه شود.
جامی اضافه کرد: انتخابات می تواند به توسعه سیاسی و فرهنگی جامعه بینجامد و با انتخابی عقلانی و صحیح مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی که از دولت یازدهم در ایران ریل گذاری شده تا سال 1400 در کشور ادامه می یابد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت برگزار می شود.
6103/7339 / 6037
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.