به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: طبق تعهد ٢٦ دستگاه اجرایی استان سمنان در سال ٩٦ در این استان ١٠ هزار و ٥٧٣ شغل ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، ایجاد سالانه ٩٥٠ هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به سهم یک درصدی استان سمنان، سالانه باید ٩ هزار ٥٠٠ شغل در استان ایجاد شود که دستگاه های اجرایی رقمی بالاتر از تعهد برنامه ششم متعهد شده اند.
وی ادامه داد: این میزان تعهد ایجاد شغل در استان سمنان توسط دستگاه های اجرایی قابل افزایش است و با توجه به شعار سال، امید است بیشتر از این تعهد در استان ایجاد شغل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: طبق سامانه رصد اشتغال، در سال ٩٥ هفت هزار و ٥٧٠ شغل به وسیله کلیه دستگاه های اجرایی و خصوصی ایجاد شده است که نسبت به سال ٩٤، حدود ١٤ درصد افزایش یافت.
غنیان اضافه کرد: در سال ٩٥ در کاریابی های زیر نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان حدود ١٥ هزار و ٥٨ نفر جوینده کار در استان سمنان وجود داشت که برای پنج هزار و ٩٥١ نفر اشتغال ایجاد شد و در مجموع برای٤٠ درصد از جویندگان کار توسط این اداره کل ایجاد اشتغال شد.
وی تصریح کرد: از ١٥ هزار ٥٨ نفر جوینده کار، ٣٩ درصد دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر از آن بودند و ٦٨ درصد از آن ها مرد و باقی بانوان بودند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه نسبت جویندگان کار ٩٥ نسبت به سال ٩٤، حدود ٢ درصد کاهش یافت و میزان ایجاد اشتغال ٩ درصد افزایش یافت، گفت: از این پنج هزار و ٩٥١ نفر که برای آن ها توسط این اداره کل ایجاد شغل شده است، چهار هزار ٢٧٩ نفر فاقد مهارت و ٧٤ درصد مرد بودند.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است، تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد در بخش کشاورزی، حدود 22 درصد در بخش صنعت و معدن و 60 درصد مربوط به بخش خدمات است.
بر اساس آخرین اعلام کشوری، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.1 درصد و پس از استان مرکزی دارای کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.