به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در شاهرود با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: با اقدامات بسیار خوب دولت یازدهم استان سمنان در شاخص کاهش نرخ بیکاری رتبه دوم کشور را دارد و باید تلاش کرد حتی یک بیکار هم نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان سمنان به 8.1 کاهش پیدا کرده است و باید بیشتر تلاش شود، ادامه داد: مسایل اقتصادی کشور با اعتبارات دولتی کشور قابل اداره شدن نیست و باید به بخش خصوصی تکیه کرد.
خباز با اشاره به اینکه در شانزدهم اسفند 94 به میزان 2 هزار و 700 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد شد، گفت: در آخرین همایش سرمایه گذاری اعتماد ویژه ای در امر گردشگری از سو ی بخش خصوصی شد و هم اکنون ارزش تفاهم نامه های سرمایه گذاری در استان به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.
استاندار سمنان گفت: 87 طرح تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان عملیاتی شده است و سرمایه گذاران اعتماد پیدا کرده اند که محور امور اقتصادی باشند.
وی به ارایه تسهیلات رونق تولید از سوی دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصادی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات به ارزش چهار هزار و 200میلیارد ریال کار آسانی نبوده است و این هدفگذاری در سال 96 نیز ادامه می یابد.
وی یادآور شد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی با ارایه تسهیلات رونق تولید دوچندان شده است و باید این امر را به فال نیک گرفت.
استاندار سمنان گفت: با تلاش مجموعه دولت یازدهم حدود یک میلیارد تومان برای فرودگاه شاهرود در سال 96 مصوبه داریم و موافقت نامه آن نیز امضا شده و باید بیشتر این رقم تخصیص یابد تا شاهد افزایش پیشرفت این طرح باشیم.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یک روزه به سمنان، پس از حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در فرمانداری شهرستان شاهرود، مرکز خدمات ارزیابی ویژه صادرات استان سمنان مستقر در شاهرود را به همراه مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می رساند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر سه شنبه با حضور علی خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی ساعت 16 در همایش توسعه صادرات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری حضور می یابد و سپس ساعت 17 با نخبگان استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان دیدار می کند.
تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون 76 درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.