به گزارش ایرنا، علی طیب نیا روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در شاهرود افزود: پرداخت یارانه تنها کرامت انسانی زیر سوال می برد و برای ریشه کن کردن فقر باید برای جوانان کار شرافتمندانه و باکرامت ایجاد کرد.
وی با اشاره به اولین اقدام دولت یازدهم در سال 96 بدون جلب توجه رسانه ای، خاطرنشان کرد: میزان پرداختی مستمری افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این دولت سه برابر شد.
وی به درآمد 700 میلیارد دلاری هشت سال فعالیت دولت نهم و دهم و فروش دست کم 150 هزار واحد دولتی به ارزش 400 میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: با این وجود، بدهی های دولت نهم و دهم به مبلغ 700 هزار میلیارد تومان رسید .
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: رشد اقتصادی در دولت نهم و دهم تنها 2 درصد بوده و سالانه 14 هزار شغل ایجاد شده است.
وی، سیاست های غلط اقتصادی را یکی از رویکردهای ضعیف دولت گذشته بر شمرد و گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف آسیب شناسی و اجرای دقیق برنامه برای ریشه کن کردن فقر از ابتدای دولت یاردهم آغاز به کار کرد.
طیب نیا بیان داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه، سالانه اشتغال 950 هزار نفر با همکاری تمام مسوولان و دستگاه های اجرایی و رشد هشت درصدی اقتصادی درنظر گرفته شده است، عملکرد دولت تدبیر و امید مثبت بوده و توانسته رشد منفی هفت درصدی اقتصاد کشور و تورم 40 درصدی را از بین ببرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، عوامل افزایش تحریم ها را سیاست های اشتباه و اجرا نکردن برنامه اقتصاد مقاومتی با وجود تاکید مقام معظم رهبری در دولت گذشته عنوان کرد و گفت: مردم در سال 92 با عقلانیت و تدبیر خردورزی خواستار تحول در نظام جمهوری اسلامی شدند و با روی کارآمدن دولت یازدهم کرامت ملت ایران مهیا شد.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار سمنان، سیدحسن حسینی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اقتصادی کشور و استان سمنان حضور داشتند.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یک روزه به سمنان، پس از حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در فرمانداری شهرستان شاهرود، مرکز خدمات ارزیابی ویژه صادرات استان سمنان مستقر در شاهرود را به همراه مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می رساند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر سه شنبه با حضور علی خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی ساعت 16 در همایش توسعه صادرات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری حضور می یابد و سپس ساعت 17 با نخبگان استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان دیدار می کند.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت، حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است که سال 95 موفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شدند که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون 76 درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
7344/7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد و امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.