به گزارش ایرنا، علی طیب نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در گلزار شهدای شاهرود در سفر به استان سمنان، گفت: در دولت یازدهم برنامه های خوبی برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی اجرا شده است که باید با پیگیری های مستمر ادامه یابد.
وی تاکید کرد: باید با همفکری برای افزایش رونق کسب و کار در کشور تلاش کرد و منویات رهبری در بحث افزایش اشتغال با اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی و رصد آنها محقق می شود.
طیب نیا خاطرنشان کرد: هدف از سفرم به استان سمنان، شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان است، باید مهم ترین طرح های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان را رصد کرد تا اگر ضعفی در نحوه اجرای آن وجود دارد برطرف شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در این سفر مدیران بانکی، مدیران ارشد مالیاتی و سرمایه گذاران از بخش خصوصی استان سمنان حضور دارند که با همفکری درصدد رفع مشکلاتشان هستیم، ادامه داد: بنده به عنوان وزیر معین و ناظر برای اجرای طرح های ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان حضور دارم و باید مهم ترین برنامه ها را به مرکز گزارش دهم و در 2 سفر گذشته اقدامات خوبی در استان سمنان اجرا شده است.
محمدرضا خباز استاندار سمنان، سیدحسن حسینی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان شاهرود، علی طیب نیا را در این آئین ها در شاهرود همراهی می کنند.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در این سفر یک روزه به سمنان، در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در فرمانداری شهرستان شاهرود شرکت می کند و مرکز خدمات ارزیابی ویژه صادرات استان سمنان مستقر در شاهرود را به همراه مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می رساند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر سه شنبه با حضور علی خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی ساعت 16 در همایش توسعه صادرات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری حضور می یابد و سپس ساعت 17 با نخبگان استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان دیدار می کند.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت، حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است که سال 95 موفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شدند که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
نرخ مشارکت اقتصادی استان حدود 38 درصد است و سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است، تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد در بخش کشاورزی، حدود 22 درصد در بخش صنعت و معدن و 60 درصد مربوط به بخش خدمات بوده است.
تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون 76 درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.
استان سمنان سه منطقه ویژه اقتصادی در سمنان، گرمسار و دامغان دارد و از 52 ماده معدنی بیش از 40 نوع در استان سمنان شناسایی شده و در حال حاضر بیش از 500 معدن در این استان فعال است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.