به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد حسن سلامی روز دوشنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان، با اشاره به اینکه مجموع تشکل های مردم نهاد 300 عنوان برنامه برای بزرگداشت این روز اعلام شده و در همین ایام همایش استانی مدیران تشکل های مردم نهاد برگزار می شود، گفت: 39 واحد دانشگاهی و آموزش عالی استان 224 عنوان برنامه برای سوم خرداد سالروز آزادسازی شکوهمندانه خرمشهر برگزار خواهند کرد .
سلامی خاطرنشان کرد: در مجموع 6 یگان از نیروهای مسلح نیز 84 عنوان برنامه در این روز در نظر گرفته اند و 431 عنوان برنامه از 22 دستگاه دولتی و اجرایی اعلام شده است و برخی از دستگاه‌ها در حال حاضر برنامه هایی اعلام نکرده اند.
وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و ارزش های نظام اسلامی نوعی سرمایه گذاری بزرگ فرهنگی است، بیان داشت: هرکسی توفیق خدمت مخلصانه در ترویج ارزش های ناب انقلاب و دفاع مقدس داشته باشد ،پاداش مجاهدانه فی سبیل الله را خواهد داشت .
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان به همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌های مختلف استان سمنان برای برگزاری برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: در فرمانداری ها حداقل بیش از یک نشست درخصوص ستاد بزرگداشت سوم خرداد برگزار گردید که در مجموع 67 مصوبه به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: از مجموع 20 شهرداری تاکنون هشت شهرداری برنامه های خود در قالب 52 عنوان برنامه اعلام کرده‌اند و انتظار می رود که شهرداریها برنامه هایی مانند آذین بندی میدان ها و محیط شهری، برپایی ایستگاههای صلواتی، پخش سرودهای حماسی فتح خرمشهر را در دستور کار قرار دهند تا نسل جوانان نیز با این فرهنگ آشنا شود.
سلامی بیان داشت: دبیرخانه شورای بانک ها نیز 52 عنوان برنامه در این روز در تمامی شعبه های بانکی استان سمنان دارد و صدا و سیمای استان هم 923 دقیقه برنامه در قالب 52 برنامه در این ایام در نظر گرفته است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، از اصناف و فعالان واحدهای تولیدی خواست تا آنها نیز در زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و سالروز حماسه سوم خرداد نقش ایفا کنند و ادارات نیز با پاسداشت این حماسه برنامه هایی داشته باشند .
حسن اسلامی راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، محمد هادی مظاهری مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران و جمعی از مسوولان استانی در این نشست حضور داشتند و درمورد برنامه های بزرگداشت حماسه سوم خرداد مباحثی مطرح شد.
سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 1361 در عملیات بیت المقدس پس از بیش از 500 روز اشغال توسط نیروهای بعثی عراق است که به نام پرافتخار روز مقاومت ، ایثار و پیروزی در تقویم نام گرفته است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.