حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات در دروه بازپرداخت پنج ساله به 340 نفر پرداخت شد که منجر به اشتغال 55 نفر شد.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان، یکی از ویژگی های این تسهیلات را ضمانت نامه های بانکی عشایری دانست و خاطر نشان کرد: ضمانت نامه های بانکی برای پرداخت این وام ها زنجیره ای بوده و نیازی به ضامن کارمند ندارد.
حسینی با بیان این که صندوق پرداخت تسهیلات به عشایر استان سمنان از سال 94 آغاز به کار کرده است، یاد آورشد: محل درآمد این تسهیلات صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از عشایر کشور و افزایش تولیدات عشایری است.
وی، به یکی دیگر از تسهیلات عشایر استان سمنان مربوط به بند ب ماده 52 قانون الحاقی با بازپرداخت یک ساله با کارمزد 10 درصد اشاره کرد و گفت: 13 میلیارد ریال اعتبار در سال 95 برای این طرح اختصاص داده شد که توزیع شد.
حسینی با اشاره به اینکه مقدار تولید گوشت قرمز عشایر استان سمنان در سال 95 به 731 تن رسید که نسبت به سال قبل از آن 120 تن افزایش یافت،
ادامه داد: پیش بینی می شود با این مقدار اعتباری که در حال حاضر در حال توزیع است، پرواربندی و تولید گوشت قرمز در 2 مرحله به 360 تن در سال 96 برسد.
وی، به کوچ بهاره عشایر استان سمنان به دلیل بارش های مناسب مناطق قشلاقی از نیمه اول اردیبهشت اشاره کرد و گفت: 45 درصد کوچ عشایر ییلاقی عشایر استان سمنان برون‌زا و به شمال استان های تهران، مازندران و البرز و 55 درصد به نقاط ییلاقی استان سمنان است.
مدیر کل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر شهرستان شاهرود از جنوب شاهرود به شمال این شهرستان، بخش کوچکی از عشایر مهدیشهر به بخشی از استان البرز و حوزه طالقان و عشایر گرمسار به حوزه البرز کوچ می کنند.
تعداد خانوار عشایری در استان سمنان سه هزار و 181 خانوار و دام عشایری یک میلیون و 70 هزار راس دام سبک است، 11 شرکت تعاونی در قالب عشایر استان وجود دارد و عشایر استان 25 درصد از گوشت قرمز استان سمنان را تامین می کنند.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.