سیدحسن طباطبائیان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش شدید باران که در سه سال گذشته در شهرستان دامغان بی سابقه بود، در روستاهای بالادست دامغان از جمله نمکه ، تویه رودبار باعث جاری شدن سیلاب شد که خساراتی به لوله های آب آشامیدنی و باغات کشاورزی این مناطق وارد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در روستای نمکه شاهد آسیب به مسیر آب آشامیدنی روستایی بودیم که در کم ترین زمان ممکن این خرابی با تلاش اداره آب و فاضلاب روستایی ترمیم و مشکل آب شرب روستا رفع شد.
طباطبائیان با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی نیز در حال جمع بندی میزان خسارات به بخش کشاورزی هستند که پس ازبررسی برآورد هزینه اعلام می شود، اضافه کرد:علاوه بر تخریب در روستاهای نمکه و بالادست ، روستاهای دیگر شهرستان مانند از ابوالبق ، عبدل آباد و امروان نیز دچار سیلاب شدند.
معاون عمرانی فرماندار دامغان تصریح کرد: با پیش بینی هواشناسی، تمهیدات لازم به منظور آگاهی بخشی به افرادی که در مسیر سیلاب قرار داشتند، انجام و هشدار های لازم برای تخلیه اماکن سیل خیز دامغان داده شد.
طباطبائیان تصریح کرد : سیلاب سدهای خاکی را نیز در برخی مناطق دامغان تخریب کرد که در روز گذشته، سد های خاکی جدیدی به منظور جلوگیری از سیلاب شدید در مسیرهای سیل خیز و جاده های بین مزارع اجرا شد.
معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری دامغان گفت: هم اکنون همه محورهای روستایی شهرستان دامغان باز است و مانعی برای تردد هرگونه وسایل نقلیه وجود ندارد.
با پیش بینی سازمان هواشناسی استان سمنان ،در نیمه دوم اردیبهشت نیز بارش باران شدید واحتمال جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهرستان دامغان وجود دارد که ستادی به منظور انجام تمهیدات لازم و کاهش حداقلی خسارت در فرمانداری تشکیل شده است.
7339/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.