محسن معماری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان ساعت 16 سه شنبه این هفته در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان با حضور نمایندگان 120 واحد تجاری و صنعتی و 30 واحد کشاورزی از استان برگزار می شود و چند تن از معاونان وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان با هدف جذب سرمایه گذاران برای رونق تولید برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان مقدمه ای برای برگزاری همایش بین‌المللی با حضور فدراسیون مناطق آزاد ویژه جهان در مهر 96 به میزبانی تهران است.
وی، به تاسیس و راه اندازی باشگاه سرمایه گذاران در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رویکردهای همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان به عضویت درآمدن سرمایه گذاران در این باشگاه و جذب هر بیشتر سرمایه ها است، در پایان همایش نیز چند تفاهم نامه همکاری برای بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در بخش های کشاورزی و صنعت استان منعقد می شود.
مجری طرح همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان یاد آور شد: این همایش با همکاری دستگاه های مرتبط و تشکیل کمیته های اجرایی، تبلیغات برگزار خواهد شد.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت تدبیر و امید در ماه های مهر و دی 95 نیز به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به سمنان سفر کرده بود.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شده اند که با تحقق 70 درصدی تعهد اشتغال این واحدها همراه بوده است.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.