بهروز اسودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اشتغال قبل از پرداخت تسهیلات رونق تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان چهار هزار و 405 نفر بود که با پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی دولت تدبیر و امید، این رقم تاکنون به پنج هزار و 454 نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به تحقق 70 درصدی اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در استان سمنان، گفت: با نظارت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید، بیش از هزار و 50 فرصت شغلی جدید با پرداخت این تسهیلات در بخش صنعت استان ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارایه تسهیلات رونق تولید را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای خروج چرخه اقتصادی کشور از رکود عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند.
وی با اشاره به اینکه از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان سمنان تاکنون 772 واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند، افزود: حدود چهار هزار و 245 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به این واحد ارایه شد که 95 درصد از منابع استانی بوده است.
اسودی ادامه داد: از 772 واحد تولیدی 191 واحد مربوط به بخش صنعت به میزان سه هزار و 234 میلیارد ریال و 581 واحد مربوط به بخش کشاورزی به میزان هزار و 10 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید گرفتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات پنج واحد تولیدی استان در امور مربوط به بانک، تسهیلات، مالیات ، تامین اجتماعی و مسایل زیربنایی در پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و با اشاره به اجرایی شدن 53 درصد از مصوبات این کارگروه، گفت: تا کنون مشکلات 368 واحد تولیدی استان بررسی و برای رفع موانع پیش رو 887 مصوبه به تصویب اعضای کار گروه رسیده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت .
همایش رونق تولید و صادرات استان سمنان 19 اردیبهشت 96 در استانداری سمنان با حضور 120 واحد تجاری و 30 واحد کشاورزی استان پیش‌بینی شده است.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.