به گزارش ایرنا، احمد همتی روز پنجشنبه در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری در هتلی در شهرستان مهدی شهر افزود: در دولت تدبیر و امید موج جدیدی از گردشگری در کشور ایجاد شد و انعکاس این موج را در زوایای مختلف کشور به خوبی می توان دید، به طور مثال در استان اصفهان رشد ٨٥٠ درصدی حوزه گردشگری اعلام شده است و باید روند افزایش گردشگران در کشور رو به افزایش باشد.
نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هم اکنون در کشور ثبات نسبی در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد وجود دارد، افزود: در گذشته، زمانی که کشور در بی ثباتی به سر می برد، گردشگری دچار افول زیادی شده بود و سیاست گذاری داخلی و خارجی مناسب دولت تدبیر و امید برای افزایش گردشگران ثمر بخشید و اکنون نیز باید قواعد سازمان ها و مجامع بین‌المللی از طرف ایران رعایت شود.
همتی، گردشگر درمانی را یکی از حوزه های جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: باید به افرادی که برای درمان به ایران می آیند، به عنوان یک فرصت نگاه کرد و آن ها را به بازدید از ایران تشویق کرد.
وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت میراث فرهنگی مطرح شده است و یک فوریت آن تصویب شده است، و با تبدیل این سازمان به وزارت فعالیت ها با دقت بیشتری انجام خواهد شد و این حوزه متحول خواهد شد.
نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران دارای تنوع گردشگری بسیار زیادی است که هر نوع سلیقه ای را راضی می کند و باید به دنبال معرفی بیشتر این فرصت های گردشگری به مردم جهان بود، اضافه کرد: استفاده نکردن از این فرصت های گردشگری مصداق بارز کفران نعمت است و باید به طور درست از این فرصت ها برای معرفی ایران استفاده کرد.
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: طبق برنامه ششم توسعه افزایش ظرفیت گردشگری ایران از پنج دهم به ٢ درصد در دستور کار قرار دارد.
غلامرضا کاتب با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت گردشگری افزایش سرمایه گذاری و در نتیجه افزایش اشتغال زایی را به همراه دارد، ادامه داد: برای توسعه گردشگری چالش هایی وجود دارد که در ابتدا باید آنها حل شوند و حمایت از بخش خصوصی نیز باید افزایش یابد.
وی تاکید کرد: ظرفیت خوبی در قانون و برنامه ششم برای حمایت از بخش خصوصی و توسعه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد.
کاتب، یکی از چالش های موجود در میراث فرهنگی را، واگذار نشدن بناها به بخش های خصوصی عنوان کرد و گفت: باید همکاری این سازمان با بخش خصوصی افزایش یابد.
وی تاکید کرد: ایران باید به درستی به جامعه بین المللی معرفی شود و می توان از فضای مجازی برای معرفی استفاده کرد و باید به همه دنیا ثابت کرد برخلاف تبلیغات نادرست، ایران آرامش و امنیت لازم برای حضور گردشگری را دارد.
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران جزو ١٠ کشور برتر در وجود جاذبه های گردشگری است و هزینه گردشگری با قیمت مناسب در اختیار گردشگران قرار می گیرد، اما بین ١٤١ کشور، ایران رتبه نود و هفتم در رقابت پذیری دارد.
علی کاظمی معاون صندوق احیا و بهره برداری از منابع تاریخی کشور، محمدرضا خباز استاندار، معاونان استانداری سمنان، ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از فرمانداران و دیگر مسوولان استانی در این همایش حضور داشتند.
در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری انعقاد 20 تفاهم نامه پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 116 میلیارد ریال پیش بینی شده است که در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ گردشگری، مجموعه‌های گردشگری، هتل و منطقه نمونه گردشگری است، 15 طرح همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان، به فعالان بخش خصوصی از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارایه می‌شود که شامل 2 مجموعه گردشگری سلامت، 2 بنای تاریخی شامل کاروانسرا، سه مجموعه گردشگری، یک اکو کمپ، سه اکوموزه، 2 مجموعه ورزشی هیجانی و 2 منطقه نمونه گردشگری است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
٧٣٤١/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.