به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی پنجشنبه در آیین تکریم و معرفی مدیران سابق و کنونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود، تاکید کرد: روستاییان همواره وفاداری خود به انقلاب و آرمان های آن را ثابت کرده اند و مجموعه مدیریتی شهرستان نیز موظف به امانت داری و صیانت از آرای آنان است.
وی اضافه کرد: در شهرستانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دارای مردمان با دل های با صفاست، حضور در انتخابات نیز یکی از مواردی است که اخلاق مداری مردم را ثابت می کند.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه شاهرود دارای بیشترین تعداد روستاهای استان است، افزود: هم اکنون 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان دارای طرح هادی هستند و امید است در سال جاری این طرح ها در تمام روستاهای شاهرود اجرایی شود.
هاشمی با اشاره به توزیع قیر رایگان و اجرای آسفالت در بیش از 230 هزار متربع از معابر روستایی شاهرود، یادآور شد: 46 درصد از مجموع بیش از 10 هزار تن قیر رایگان استان در شاهرود جذب شده است.
وی همچنین به حادثه انفجار معدن نیز اشاره ای داشت و ضمن تسلیت به خانواده های داغدار معدنچیان، گفت: از همان ابتدا تمامی امکانات مدیریت بحران شهرستان شاهرود بسیج شده و معاون عمرانی فرمانداری شاهرود نیز به محل حادثه فرستاده شد.
هاشمی ادامه داد: بیش از 60 کپسول هوا و چندین گروه از نیروهای امدادی نیز به محل اعزام شدند.
همچنین امام جمعه شاهرود در این آیین، با تاکید بر لزوم توجه به توسعه و آبادانی روستاها، بیان کرد: برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال، باید به تقویت بخش کشاورزی در روستاها توجه بیشتری شود.
حجت الاسلام عباس امینی یادآور شد: باید انگیزه تحصیل و ماندن در روستا برای جوانان ایجاد شود تا بتوان بخشی از مشکل بیکاری جامعه را از این طریق برطرف کرد.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که با تدبیر امام راحل (ره) برای خدمت به روستاییان شکل گرفته، افزود: امید است تمام نهاد های خدمتگذار کاری کنند تا مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها برای افزایش تولید و اشتغال انجام شود.
امینی اضافه کرد: روستاییان در همه روزهای سخت انقلاب و دوران دفاع مقدس همراه نظام بوده اند و سزاوارترین قشری هستند که خدمت به آنان عبادت به شمار می رود.
با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شاهرود ،275 تن به عضویت شوراهای اسلامی این شهرستان در می آیند.
از این تعداد ، 32 تن عضو شورای اسلامی پنج شهر تابعه می شوند.
7359/6167حبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.