به گزارش ایرنا، علی کاظمی روز پنجشنبه در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری در هتلی در شهرستان مهدیشهر افزود: برای احیای این ٤٠٠ بنا در کشور باید همه مسوولان استان ها همکاری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه احیا و بهره برداری از منابع تاریخی سرمایه گذاریِ بسیار زود بازدهی است و می تواند فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران باشد، ادامه داد: بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال برندسازی هستند، که این موضوع در احیای بناهای تاریخی قابل تحقق است و بناهای تاریخی درای برند چندصد ساله هستند.
معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور افزود: جذابیت کم نظیر بناها، روند تعیین کاربری آسان و ارایه تسهیلات بانکی از دیگر دلایل جذابیت سرمایه گذاری در احیای بناهای تاریخی در کشور است.
کاظمی گفت: صندوق احیا و بهره برداری از منابع تاریخی در کشورهای مختلف وجود دارد و باید با استفاده از این صندوق و با سرمایه گذاری، بناهای تاریخی کشور را نجات دهیم و آن ها را به عنوان سرمایه تاریخی و فرهنگی حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: در استان سمنان تا کنون پنج بنای تاریخی برای احیا واگذار شده است و در این شاخص، سمنان بعد از استان های یزد و اصفهان قرار گرفته است.
معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ادامه داد: استان سمنان دارای فرصت های سرمایه گذاری فراوانی است که این فرصت ها در دست مطالعه است و به دنبال واگذاری بیشتر بناها برای احیا و بازسازی و نوسازی هستیم.
در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری انعقاد 20 تفاهم نامه پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 116 میلیارد ریال پیش بینی شده است که در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ گردشگری، مجموعه‌های گردشگری، هتل و منطقه نمونه گردشگری است، 15 طرح همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان، به فعالان بخش خصوصی از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارایه می‌شود که شامل 2 مجموعه گردشگری سلامت، 2 بنای تاریخی شامل کاروانسرا، سه مجموعه گردشگری، یک اکو کمپ، سه اکوموزه، 2 مجموعه ورزشی هیجانی و 2 منطقه نمونه گردشگری است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
٧٣٤١/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.