علی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در گذشته روزانه 300 تن میوه وارد میدان تره بار شهرسمنان می شد، اما اکنون به دلیل وارد کردن میوه از سوی دستفروش ها، این میزان به50 تن در روز کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به پیگیری های زیاد از مسئولان شهرستان سمنان برای ایجاد یک بازار روز میوه و کنترل همه جانبه آن در یک نقطه از سمنان برای حضور دستفروشان، خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ اقدامی برای این کار صورت نگرفته و نبود نظارت بر دستفروش‌ها به ویژه دستفروش‌های غیربومی موجب نوسانات قیمت میوه شده است.
وی، از دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، شهرداری ها، گشت های کنترل و بازرسی خواست تا کنترل بیشتری بر جمع آوری و ساماندهی دستفروشان شهر سمنان داشته باشند.
اصغری، با اشاره به قیمت های فروش امروز پنجشنبه هفتم اردیبهشت 96 میوه در میدان تره بار سمنان ، گفت: گوجه سبز تهران هر کیلوگرم 18 تا 22 هزار تومان، گوجه سبز شمال 13 هزار تومان، پرتقال درجه یک چهار هزار تومان، ملون سه هزار تومان، سیب سفید پنج هزار تومان و سیب قرمز 6 هزار و 500 تومان در میدان های تره بار سمنان ارایه می شود.
وی به نوسانات قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: قیمت گوجه فرنگی به دلیل تغییرات دمایی از سه تا پنج هزار تومان متغیر بوده است و با آغاز فصل گرما در اوایل خرداد و رسیدن گوجه در بیشتر نقاط مختلف استان و دیگر شهرسانها قیمت ها کاهش می یابد.
رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان سمنان به نحوه نظارت بر گران فروشی مغازه ها اشاره کرد و گفت: مردم می توانند هر گونه تخلف را با شماره تلفن 124 به سامانه دریافت شکایات و انتقادات اعلام کنند.
روزانه بیش از 15 تن میوه و تره بار از استان سمنان به نقاط مختلف کشور ارسال و بیش از 10 تن از نقاط مختلف کشور به استان وارد می شود.
روزانه 50 تن انواع میوه وارد میدان تره بار سمنان می شود.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.