علی شاهینی روز چهارشنبه درباره مهم ترین معیارهایی که در باید انتخابات شوراهای اسلامی درنظر گرفته شوند، به ایرنا گفت: علاوه بر قومیت گرایی، انتخاب بر اساس دیدگاه های سیاسی و حزبی نیز از جمله چالش هایی است که در انتخابات شوراهای شهر به ویژه در شهرهایی غیر از مراکز استان ها بیشتر رخ نمایی می کند.
وی با بیان اینکه تجربه ها نشان می دهد چنین افراد منتخبی با یکدیگر هم گرا نیستند، افزود: باید فارغ از جریان های سیاسی و قوم گرایی، به یک گروه و یا ائتلاف رای داد چرا که در غیر این صورت، حتی اگر بهترین افراد نیز برای شورای شهر برگزیده شوند، در عمل نمی توانند هماهنگ با یکدیگر کاری از پیش ببرند.
این استاد حقوق دانشگاه، فعال کردن بخش اقتصادی شهرداری ها را یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب برتر دانست و اضافه کرد: از آن جایی که در شهرهایی غیر از مراکز استان ها، کمک های دولتی به شهرداری ها ناچیز بوده و منبع درآمد آن ها وابسته به بازار مسکن است، شهرداری باید به فکر جذب سرمایه گذار و افزایش درآمد خود باشد.
شاهینی همچنین بر استفاده از خرد جمعی در اداره شهر تاکید کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری به طور شبانه روزی با قشرهای گوناگون مردم سر و کار دارند و از این رو نمایندگان منتخب باید با تشکیل یک پارلمان شهری و داشتن ارتباط تنگاتنگ با مردم، توانایی شنیدن دیدگاه های موافق و مخالف را داشته و از نظرهای کارشناسان حوزه های مختلف، استفاده کنند.
وی ادامه داد: ممکن است هفت عضو برای حضور در شورای شهر انتخاب شوند اما هفت هزار کارشناس و نیروی متخصص در حوزه های گوناگونی چون دانشگاه، بازار، تجارت، هنر، خدمات و شهرسازی در میان شهروندان باشد و شورا باید فضا را برای استفاده از دیدگاه های آنان باز بگذارد.
رییس شورای هم فکری بسیج حقوق دانان شهرستان شاهرود، پاک دستی را هم از جمله ویژگی های برترین انتخاب خواند و افزود: باید رفتار فرد منتخب در گذشته و در شرایط مختلف مالی و غیر مالی ثابت کرده باشد که او انسان پاک و درست کاری است.
شاهینی با تاکید بر لزوم توجه به مناطق محروم، یادآور شد: محروم ترین منطقه های هر شهر معمولا پرجمعیت ترین بخش ها بوده و شامل شهروندانی است که همواره همراه نظام هستند اما کم ترین خدمات را دریافت می کنند، بنابراین باید افراد منتخب دیدگاه هایی هماهنگ با آرمان های نظام داشته و مستضعف پروری را سرلوحه خود قرار دهند.
وی همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را از دیگر ملاک های انتخاب برتر دانست و گفت: مردم داری، راست گویی و برنامه محوری نامزدها نیز باید در انتخاب ها مورد توجه قرار گیرد.
با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شاهرود ،275 تن به عضویت شوراهای اسلامی این شهرستان در می آیند.از این تعداد32 تن عضو شورای اسلامی پنج شهر تابعه می شوند.
7359/ 6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.