به گزارش ایرنا، امیرخلیلی خواه روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: در ایران سعی شده است تا بخشی از کمبود شغل از طریق نظام توزیع برطرف شود که این روش درست نیست.
وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در کشور، ادامه داد: باید بخش خصوصی در کشور بیش از پیش فعال شود و با کمک بخش خصوصی باید اشتغال زایی صورت بگیرد و در این مسیر باید توجه داشت استفاده از نظام توزیع برای تامین کمبود شغل شیوه درستی نیست.
خیلیلی خواه با بیان این که در استان سمنان قیمت تمام شده کالا بیشتر از استان های دیگر است، افزود: باید برای این چالش راهکارهای مناسبی در نظر گرفت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اضافه کرد: در استان سمنان در بسیاری از صنوف کمبود وجود دارد و باید جانمایی هر واحد صنفی نسبت به پراکنش جمعیت متناسب باشد.
شهردار سمنان نیز در این نشست با بیان این که در شهر سمنان بیش از هفت هزار واحد صنفی وجود دارد، گفت: بسیاری از واحدهای صنفی شهر سمنان معوقات عوارض چند ساله خود را پرداخت نمی کنند.
حسین موسوی ادامه داد: درآمد شهرداری ها بر اساس منابع پایدار است و یکی از راه های کسب درآمد شهرداری ها پرداخت عوارض توسط صنوف است که این امر مهم مغفول مانده است و شهرداری ها نیز ابزاری برای دریافت این عوارض ندارند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از چالش ها، اخذ پروانه واحدهای صنفی بدون نیاز به مجوز شهرداری ها است، در صورتی که بهتر است برای صدور پروانه واحدهای صنفی شهرداری ها نیز دخیل باشند.
در این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار، محمد همتیان معاون استانداری، علی اکبر صیادجو رییس اتاق اصناف و دیگر مسوول های استانی، گزارشی از عملکرد یک سال گذشته اتاق اصناف ارایه شد.
در استان سمنان با احتساب مشاغل خانگی، بیش از 48 هزار واحد صنفی ثبت شده فعالیت دارد یعنی به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد که از متوسط کشوری کمتر است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.