به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: وقتی نرخ تورم زیر 10 درصد شده است به تبع آن نیز باید نرخ سود تسهیلات نیز کاهش یابد.
وی اضافه کرد: برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، باید نرخ سود سپرده ها نیز کاهش یابد و دولت تدبیر و امید این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: دلایل رکود و تورم از دیدگاه اقتصاددانان مختلف تفاوت دارد، برخی می گویند تورم مشکل‌زا و رکود بحران‌زا است، اما باید یک میانگین معقول بین رکود و تورم در کشور به وجود بیاید تا کاهش تورم موجب رکود نشود.
خباز با بیان این که باید امنیت شغلی برای واحدهای تولیدی و صنفی استان سمنان وجود داشته باشد، افزود: با ظهور شغل های جدید، حقوق مشاغلی که از گذشته در استان سمنان وجود داشته و دارای سابقه است نباید پایمال شود و امنیت شغلی آن ها به خطر بیفتد.
وی با اشاره به افزایش فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در استان سمنان، افزود: فروشگاه های زنجیره های نباید برای صنف های دیگر مشکل ایجاد کنند و باید برای هر استان با توجه به نیاز آن استان پروانه ایجاد این نوع فروشگاه ها صادر شود.
استاندار سمنان تاکید کرد: واحدهای صنفی موفق و مقید به پرداخت مالیات باید تشویق شوند تا روند درست خود را ادامه دهند و همچنین دیگر واحدهای صنفی برای دریافت تشویق، به سمت مقید بودن هدایت شوند.
این نشست با حضور محمد همتیان معاون استانداری، حسین موسوی شهردار، علی اکبر صیادجو رییس اتاق اصناف و دیگر مسوول های استانی گزارشی از عملکرد یک سال اتاق اصناف ارایه شد.
در استان سمنان با احتساب مشاغل خانگی، به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد که از متوسط کشوری کمتر است.
با تلاش دولت تدبیر و امید تورم بیش از 44 درصدی به حدود هفت درصد کاهش یافت.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.