محسن طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مشارکت گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده توسعه سیاسی در یک جامعه است و برای استمرار این حضور باید زیرساخت های لازم از سوی دولت برنامه ریزی شود.
وی اظهارداشت : درحقوق بین الملل مشارکت مردم در انتخابات به معنی حق تعیین سرنوشت است و باید برای مطالبه مشکلات جامعه آحاد ملت درپای صندوق های رای حاضر شوند.
وی تصریح کرد : دولت برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات موظف است براساس مقتضیات زمانی زیرساخت لازم برای شرکت آحاد مردم در این رویداد سیاسی را فراهم کند.
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی سمنان اضافه کرد : براساس رویکرد آگاهی بخشی باید مردم به جایگاه واقعی خود برای تعییبن سرنوشت جامعه خود شناخت داشته باشند و در این رابطه جایگاه خبرگزاری ها، مطبوعات و اصحاب رسانه بسیار مهم و قابل توجه است.
طاهری یادآور شد : مردم برای مشارکت پرشور در انتخابات در وهله اول باید نسبت به ساختار نظام اعتماد داشته باشند و ملت زمانی در پای صندوق های رای حاضر می شوند که آحاد جامعه به تغییر در تعیین سرنوشت خودشان آگاه باشند.
این استاد دانشگاه جلب رضایت مردم با رفع مشکلات جامعه را یکی دیگر از دلایل حضور پرشور مردم در انتخابات برشمرد و گفت : انتظار آحاد جامعه بعد از انتخابات آن است که منتخب مردم دارای برنامه مدون برای افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال باشد.
وی با بیان این که حق تعیین سرنوشت یک اصلی ملی و اسلامی است و مختص زمان خاصی نیست ، افزود : باید نامزدهای انتخابات با رویکرد رفع مشکلات مردم شعارهای تبلیغاتی را برنامه ریزی کنند.
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت : مشارکت پرشور مردم در انتخابات برای ماندگاری نظام جمهوری اسلامی، به عنوان یک اصل در بین آحاد جامعه نهادینه شود و توجه به نیازهای های مردم می تواند همبستگی ملت و دولت را بیش از پیش تقویت کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیست و نهم اردیبهشت برگزار می شود.
6 نامزد در انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می کنند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.