به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن خسروجردی عصر روز سه شنبه در نشست هم اندیشی راه کارهای کاهش تصادفات جاده ای استان سمنان در هتلی در شهرستان مهدیشهر افزود : شهرستان دامغان با 16 درصد تصادفات و سمنان با 11 درصد در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.
وی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن جاده دامغان- معلمان به طول 240 کیلومتر شهرستان دامغان رتبه سوم را به خود اختصاص داده و نیاز به بررسی دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای درسه سال گذشته خودروی پراید بیشترین تصادفات را درجاده های استان اختصاص داده و خودرو پژو 405 و سمند به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
وی با اشاره به این که در سال گذشته 62 درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودرو بوده است، یادآور شد : استان سمنان جز چهارمین استان کشور در بحث واژگونی خودرو محسوب می شود.
خسروجردی خاطرنشان کرد : از مجموع تصادفات 13 درصد مربوط به کامیون ها و خودروهای سنگین بوده است.
وی با اشاره به این که در سال 95 با حمایت های انجام شده و همکاری دستگاه های مرتبط 10.2 درصد تلفات انسانی ناشی از تصادفات محورهای استان کاهش یافته است، گفت : در فرودین سال 96 با اجرای طرح نوروزی و مشارکت مردمی 36 درصد تلفات انسانی در جاده های استانی سمنان کاهش یافته است.
سرهنگ خسروجردی با اشاره به این که در طول 24 ساعت بیش از 500 دستگاه اتوبوس در محورهای تهران- مشهد واقع در استان سمنان تردد می کند، یادآور شد : کنترل این وسایل نقلیه با سامانه جی.پی.اس کنترل و در نوروز 96 تصادف اتوبوس گزارش نشده است.
رئیس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: 65 درصد از تصادفات صورت گرفته مربوط به افراد غیر بومی است.
پلیس راه استان سمنان با 40 دوربین سرعت سنج ثابت، بر تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان نظارت دارد و حدود 600 کیلومتر از محور اصلی غربی- شرقی کشور از استان سمنان عبور می کند.
در این آیین استاندار سمنان و شماری از نمایندگان مجلس شهرستان های استان و مسوولان و فرمانداران استان سمنان حضور دارند.
7339/7344/6026
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش **انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.