به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان، افزود: اصل بر این است که همه اخلاق را در انتخابات رعایت کنند و همه توجه داشته باشند چه به عنوان نامزد و چه طرفدار، حامی و افراد فعال در ستادها همه برای یک امر مهم و خیر آمده اند و فعالیت می کنند.
وی اظهارداشت : اگر بخواهیم این امر انتخابات ختم به خیر شود و به سود کشور باشد، باید شئونات اسلامی و اخلاق رعایت شود تا در یک فضای اسلامی نامزدها بتوانند حرف بزنند و برنامه های خود را ارایه کنند و مردم نیز باید بر اساس برنامه نامزدها و شناختی که به دست می آورند وارد صحنه شوند.
وی خاطرنشان کرد: وزرات کشور به عنوان مجری انتخابات، برای برگزاری پنجمین انتخابات شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و همچنین در چهار حوزه کشور، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد.
مقیمی یادآور شد: رای دادن حق مردم است و وزارت کشور از حقوق مردم حراست می کند و بی طرفی برگزارکنندگان را نظارت می کند و همچنین شرایط انتخابات پرشور و راحت را در مناطق شهری و روستایی و عشایری به وجود می آورد.
وی، درباره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بیش از 117 هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمهوری اسلامی ایران عضویت دارند که در سراسر کشور به امور شهری و روستایی رسیدگی می کنند و طبق قانون اساسی، شورای عالی استان ها می تواند طرح های خود را با رعایت حدود وظایف، تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارایه کنند و مجلس باید آن طرح ها را بررسی کند.
وی با بیان این که شوراها جایگاه والایی در جامعه دارند، افزود: نقش شوراها هم در بحث قانون‌گذاری در کلان کشور و هم تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در شهر و روستا حائز اهمیت است.
وی، درباره وظایف شوراها، توضیح داد: شوراها بر فعالیت شهرداران و دهیاران نظارت و نقش مهمی در انتخاب آن ها دارند، در همه امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در روستاها و شهرها می توانند نظارت و همکاری داشته باشند و استانداران، شهرداران و به طور کلی تمام دستگاه های اجرایی موظف به اجرای مصوبات شوراها هستند.
در این همایش محمدرضا خباز استاندار، محمود قنبری معاون سیاسی استانداری، فرمانداران، اعضا و دست اندرکاران شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان سمنان حضور داشتند.
در حاشیه این همایش با استفاده از دستگاه ویژه انتخابات الکترونیک، انتخاباتی با موضوع پیشکسوتان استان سمنان به صورت آزمایشی و تمرینی برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات برگزار شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر وروستا در بیست و نهم اردیبهشت برگزار می شود.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.