به گزارش ایرنا، محسن معماری روز یکشنبه در حاشیه دومین نشست توسعه صادرات و تشکیل شورای راهبری استان در دفتر خدمات سرمایه گذاری سمنان در گفت و گو با ایرنا، افزود: همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان با حضور نمایندگان 120 واحد تجاری و صنعتی و 30 واحد کشاورزی از استان برگزار می شود و مهمانان کشوری نیز برای این همایش دعوت شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان درون استانی با هدف جذب سرمایه گذاران است و باید خروجی خوبی نیز از جهت جذب سرمایه گذار داشته باشد و منجر به رونق تولید شود، خاطرنشان کرد: همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان مقدمه ای برای برگزاری همایش بین‌المللی با حضور فدراسیون مناطق آزاد ویژه جهان در مهر 96 به میزبانی تهران است.
معماری با اشاره به این که صادرات فقط فروش یک محصول به کشورهای خارجی نیست، اضافه کرد: فروش یک محصول در کشور خارجی زمانی موفق است که به یک برند معروف تبدیل شود که این مساله نیازمند مقدمات و رعایت مسایل مهم اقتصادی است‌.
وی، به تاسیس و راه اندازی باشگاه سرمایه گذاران در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رویکردهای همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان به عضویت در آمدن سرمایه گذاران در این باشگاه و جذب هر بیشتر سرمایه ها است.
مجری طرح همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان یاد آور شد: این همایش با همکاری دستگاه های مرتبط و تشکیل کمیته های اجرایی، تبلیغات و هماهنگی برگزار می شود.
در این نشست محمد همتیان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، منوچهر اقتصادی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، امیر خلیلی خواه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان و جمعی از مسوولان سمنان حضور داشتند و در مورد نحوه برگزاری، تبلیغات، حضور مدعویون تهیه و تدارکات این همایش تبادل نظر شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت .
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.