به گزارش ایرنا، حسن رکنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان در حاشیه همایش دست آوردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی در این شهر، افزود: افزایش تولید شیر، گوشت مرغ لبنیات و تخم مرغ منجر شد که تراز تجاری بخش کشاورزی و تولیدات از منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به منفی 3.1 میلیارد دلار رشد کند.
وی با تاکید بر اینکه در اجرای فرمایش رهبری اولویت کاری دولت تدبیر و امید اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و تعریف راهبردی از محصولات کشاورزی بود، خاطرنشان کرد: با اجرایی کردن برنامه مدون پنج ساله اقتصاد مقاومتی منجر به خود کفایی تولید گندم کشور در سال گذشته شد.
وی با اشاره به این که تولیدات شکر، دانه های روغنی و توسعه زیرساخت کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به نتیجه مطلوب رسیده است، یادآورشد: در حال حاضر تولیدات کشاورزی ایران به 30 کشور دنیا صادر می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، مقدار سرانه مصرف لبنیات در ایران را با آمار جهانی برابر دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود مقدار مصرف سرانه لبنیات بر سر سفره های ایرانی به 160 کیلوگرم برای هر نفر برسد و مقدار کنونی کافی نیست.
وی تصریح کرد: یکی از اموری که سرلوحه کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت، افزایش بهره بری آب با کشت متراکم بود که منجر به رشد بهره برداری آب از 37 به 44 درصد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به کشت ماهی در قفس، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید سالانه 16 تن کشت ماهی در قفس تولید می شود.
در این همایش محمد رضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.
43 هزار بهره بردار حوزه های مختلف کشاورزی در استان سمنان سالانه یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.
7470/7344/6103 خبرنگار: علیرضا عربی و امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.