به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ادامه داد: کمک 14 میلیاردی خیرهای استان سمنان مصداق بارز تحقق اقتصاد مقامتی و مشارکت دادن مردم در تمام امور است.
وی با بیان این که خیران مدرسه ساز کمک ارزنده ای به دانش آموزان این استان کرده اند و با اشاره به بودجه دولتی چهار میلیارد تومانی آموزش و پرورش استان سمنان، ادامه داد: باید به دنبال مشارکت بیشتر خیرها برای ساخت و نوسازی و بهبود مدارس استان سمنان بود.
وی، راهکارهای رفع مشکلات مدارس استان سمنان را توجه به بودجه استانی، توجه به اعتبارات ملی به ویژه بنیاد برکت در روستاها، مشارکت بیشتر خیرهای مدرسه ساز، توجه به فضاهای آموزشی که جنبه تجاری دارند و توجه به نیروی انسانی درون استان عنوان کرد.
استاندار سمنان با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم و شهادت مرتضی مطهری، بر الگوسازی از این شهید برای معلم ها در پرورش دانش آموزان تاکید گرد و گفت: نام و یاد شهید مطهری باید همیشه زنده باشد، امام خمینی(ره) به شهید مطهری اعتماد کامل داشتند و بیان داشتند که همه تالیفات شهید مطهری را خوانده ام و هیچ نقص و عیبی در آن ها ندیدم.
خباز تاکید کرد: روحیه شهید مطهری که یکی از شخصیت های بزرگ این نظام است باید بین دانش آموزان ترویج یابد و کتاب های شهید مطهری مرجع و ملجا فرهنگیان قرار گیرد.
استاندار سمنان ادامه داد: باید روحیه مردم دوستی، مردم داری و توجه به مردم در کودکان نهادینه شود، زیرا فرزندان امروز آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند و در صورت زنده شدن این روحیات، همه شهروندان در کشور احساس آرامش خواهند کرد.
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
در استان سمنان بیش از هشت هزار معلم، 125 هزار دانش آموز و هزار واحد آموزشی زیر پوشش آموزش و پرورش وجود دارد.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس 124 شهید فرهنگی و 622 شهید دانش آموز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.