به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم قلعه این شهر، افزود :مردم با هوشیاری مناظره های تلوزیونی رادنبال کنند و به ترویج تهمت ها و افشاگری ها در جامعه دامن نزنند.
وی با بیان اینکه هرچند رقابت های انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آگاهی های مردم را افزایش می دهد ، ادامه داد: مردم و داوطلبان مراقب باشند اخلاق و عفت عمومی جامعه به هم نخورد.
خطیب جمعه شاهرود تاکید کرد : مناظره های تلوزیونی شور و نشاط انتخاباتی و اجتماعی را افزایش می دهد چون مردم بی واسطه از میان صحبت ها و برنامه های داوطلبان فرد شایسته را انتخاب می کنند.
امینی افزود : در انتخاب فرد اصلح، باید به خودباوری ، شجاعت و برنامه های نامزدها برای اتکا به داخل و توانمندی ها درونی توجه ویژه داشت.
وی تاکید کرد : داوطلبان نبابد برای دستیابی به توسعه به خارج از کشور چشم بدوزند بلکه شعار 'ما می توانیم ' را سرلوحه کار خود قرار دهند.
امینی نبود احزاب در جامعه را یک نقص دانست و افزود: وجود احزاب به تمرین مشارکت در مدیریت و مدیریت جمعی کمک می کند.
وی گفت: باید به افرادی رای دهیم که مدیریت جمعی را تمرین کرده اند و از تک روی درتصمیم گیری ها و غرور پرهیز می کنند.
وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام کار نوعی جهاد است ، گفت : در سالی که اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال نام گذاری شده بایدهمگان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
امینی به روز کار و گارگر هم اشاره کرد و ادامه داد : اسلام با استثمار کارگران مخالف است، بنابر این کارفرمایان باید حقوق کارگران را رعایت کنند.
وی با بیان این که ، گرامی داشت مقام معلم نباید به یک روز منحصر شود ، گفت: معلمان در تربیت نسلی کوشا و عالم تمام تلاش خود را بکار گیرند.
امام جمعه شاهرودبا بیان اینکه تمام کتاب های علامه شهید مرتضی مطهری از نظر امام راحل کم نظیر هستند گفت:این آثار دارای عمق فرهنگی است.
خطیب جمعه شاهرود افزود:نمایش فصل شیدایی ،اجلاس دوسالانه شهدا و نمایشگاه های جانبی این رخداد عظیم فرهنگی در شاهرود تاثیر فرهگی بسزایی در جامعه دارد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شورا و شهرداری باید به جوانان مبتکر ،خلاق و طراح درون شهر توجه داشته باشند، گفت:با وجود پیمانکاران خوب درون شهرستان شاهرود ، نباید از پیمانکارانی خارج از شهر برای امور عمرانی و توسعه ای استفاده شود.
7358/6167 خبرنگار سرو ش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.