به گزارش ایرنا، حسین رجبی عصر پنجشنبه در نشست با داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان شاهرود در سرسرای بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، تاکید کرد: رعایت اخلاق و قانون مداری در تبلیغات انتخاباتی باید مورد توجه همه نامزدها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی با عنوان داوطلبی خارج از مهلت قانونی تبلیغات، ممنوع و قابل پیشگیری است، افزود: استفاده از امکانات دولتی و عمومی، تخریب دیگر نامزدها، اقدام های تبلیغاتی سازمان دهی شده و تشکیل رسمی ستاد انتخاباتی، از جمله مصداق های تبلیغات زودهنگام است.
دادستان شاهرود با تاکید بر اینکه اگر اقدامی انجام شده باشد اما با عنوان نامزدی انتخابات نباشد، از نظر دادستانی تخلف به شمار نمی رود، گفت: یکی از پرسش های رایج، در مورد ارایه پیشینه کاری برخی افراد در شبکه های مجازی است و باید گفت این کار به دلیل این که اشاره ای به نامزد بودن فرد برای شوراهای اسلامی شهر و روستا نشده، تخلف به شمار نمی آید.
رجبی ادامه داد: البته اگر کانالی را به نام شخص نامزد ایجاد کرده و اعضای بسیار زیادی را جذب کرده باشند، تخلف است.
وی با اشاره به دیده شدن اقدام های داوطلبان در فضای مجازی توسط ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی شهرستان، بیان کرد: تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در شاهرود تشکیل نشده و گروه ها و کانال های موجود در فضای مجازی نیز، پویش های حمایتی هستند که از نظر قانون جایگاه مشخص خود را دارند.
دادستان شاهرود همچنین با بیان اینکه نصب تبلیغات بر روی اموال مردم بدون رضایت آنان، پیگرد قانونی را در پی دارد، افزود: نامزدها به طرفداران خود توصیه کنند در زمان تبلیغات رسمی به هیچ وجه نسبت به پاره کردن عکس دیگر نامزدها، استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخن رانی، دیوار نویسی، راه اندازی کاروان، تبلیغ بر روی علایم راهنمایی و رانندگی و موسسه های دولتی و حتی اموال بخش خصوصی اقدام نکنند.
رجبی یادآور شد: خرید و فروش رای، تهدید و تطمیع، رای دان با شناسنامه دیگری و یا شناسنامه جعلی، اخلال در انتخابات و توصیه به نوشتن اسم نامزد در محل صندوق از جمله تخلفات در هنگام دریافت رای است.
معاون استاندار وفرماندار شاهرود هم در این نشست گفت:شور انتخابات، تجلی مردمسالاری دینی است و این نکته را مردم ایران به اثبات رسانده اند.
سید محمدرضا هاشمی با تاکید بر بی طرفی اعضای هیات های اجرایی و نظارت در انتخابات شهرستان، خاطر نشان کرد: هیچ دستگاه اجرایی در ساعت اداری و با استفاده از امکانات دولتی حق جانب داری از نامزدهای انتخاباتی را ندارد.
قرماندار شاهرود با بیان این که هیات های اجرایی و نظارت بر فعالیت های انتخاباتی نامزدها و طرفداران آن ها نظارت می کنند، گفت: حرکت در چار چوب قانون یکی از وظایف داوطلبان ورود به شوراهای اسلامی است.
وی گفت: نامزدها و طرفداران آن ها باید فقط به بیان نقاط قوت خود پرداخته و از تضعیف رقیبان پرهیز کنند.
از مجموع 748 داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان شاهرود، 541 تن در روستا ها و 207 تن در پنج شهر این شهرستان نام نویسی کرده اند.
با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شاهرود ،275 تن به عضویت شوراهای اسلامی این شهرستان در می آیند. از این تعداد ،32 تن عضو شورای اسلامی پنج شهر تابعه می شوند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکر ی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.