به گزارش ایرنا، محمدرضا سوقندی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی استان سمنان، گفت: قرار گرفتن این استان در مسیر اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب سبب شکل گیری مجموعه ای متنوع از فرهنگ ها و هنرها شده و این گوناگونی فرهنگی فرصتی ارزشمند برای استان به وجود آورده است.
وی با تاکید بر این که این تنوع نشانه نداشتن انسجام فرهنگی در استان نیست، ابراز کرد: ممکن است به دلیل برخی غفلت ها این موضوع رنگ سیاسی به خود گیرد اما اگر رقابت ها در مسیری سالم و منطقی دنبال شده و اخلاق رسانه ای رعایت شود، انسجام فرهنگی نیز حفظ می شود.
سوقندی با بیان اینکه با وجود تنوع و غنای فرهنگی در سراسر استان، خلا هایی در توزیع مراکز فرهنگی- هنری در شرق آن مشاهده می شود، افزود: با اجرای برنامه پنج ساله گسترش مراکز فرهنگی- هنری، می توان شاهد ایجاد جهش در تعداد مرکزهای فرهنگی – هنری شرق استان بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگر صحبت های خود درباره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: برای داشتن رقابتی سالم در هر انتخابات، نیاز است در کنار تمرین مردم سالاری، اخلاق را در حوزه سیاست در اولویت کارها قرار داد.
سوقندی یادآور شد: ما پیرو پیامبری هستیم که پیروز میدان اخلاق بوده و با کار فرهنگی توانست دل ها را تسخیر کند.
وی همچنین به برگزاری اجلاسیه دو سالانه شهدا و اجرای بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان در شاهرود نیز اشاره ای داشت و گفت: برگزاری این اجلاسیه و نمایش فصل شیدایی، نوعی نوآوری است که نشان می دهد می توان موضوع دفاع مقدس را به شکل های دیگر هم مطرح کرد.
سوقندی با تقدیر از مسوولان شهرستان شاهرود برای همکاری در اجرای این برنامه فرهنگی، ابراز امیدواری کرد این حرکت در آینده علاوه بر شاهرود، در دیگر شهرستان های استان نیز ادامه پیدا کند.
مشروح گفت و گوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی، به زودی منتشر خواهد شد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.