به گزارش ایرنا، 'معبر آسمان'، 'اینجا آنچه نادیدنی است، می بینید'، 'ضیافتی از نور، نوا و حرکت'؛ این ها عبارت هایی است که این روزها در شبکه های اجتماعی در باره این موضوع دست به دست می شود. کلماتی که از رویدادی بزرگ خبر می دهند. بزرگ ترین و پر بازیگرترین نمایش میدانی کشور قرار است در بزرگ ترین رخداد فرهنگی استان سمنان به اجرا در آید.
هم زمان با تمام تب و تاب های انتخاباتی و شلوغی برنامه های گوناگون دیگر، از جشن های ماه شعبان گرفته تا روز معلم و حتی امتحان های میان ترم مدرسه ای ها و دانشگاهی ها، اردیبهشت امسال، در شهر شاهرود شور و حالی دیگر دارد.
چند روزی است که پایگاه های خبری و شبکه های مجازی، از طرف مسوولان برگزاری اجلاسیه، مردم استان سمنان را برای حضور در این محفل، فرا می خوانند. حال وقت لبیک گفتن به این دعوت است. در روز بعثت پیامبر مهربانی ها، ساعت 18، در موقعیت سردار شهید طهرانی مقدم واقع در ضلع شمالی میدان حسینی شاهرودی، نخستین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود، گشایش می یابد. اینجا معبر آسمان گشوده می شود.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در این باره به ایرنا گفت: نخستین دوسالانه اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود، از پنجم اردیبهشت آغاز شده و برنامه های گوناگون آن به ویژه اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی تا پانزدهم این ماه ادامه خواهد یافت.
سرهنگ حمید دامغانی با بیان اینکه کار کمیته های 13 گانه اجلاسیه از اسفند 95 آغاز شده، افزود: برای فراهم کردن مکان مورد نیاز برای اجرای نمایش، بیش از 60 هزار متر مربع خاک برداری و زیرسازی 22 هکتار زمین در بیش از یک هزار و 630 ساعت فرایند کار با ماشین آلات راه سازی انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت حدود 300 تن وسیله جا به جا شد که 250 تن آن را وسایل گروه هنری نمایشی تشکیل می داد.
دبیر نخستین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود، این نمایش را تلفیقی از نمایش سنتی و نوین خواند و افزود: صدا، تصویر و جلوه های ویژه همراه با نور، در کنار 200 بازیگر، اجزای تشکیل دهنده این نمایش هستند.
وی اضافه کرد: برنامه های اجلاسیه و بازدید از نمایشگاه هر روز ساعت 17 آغاز می شود؛ پس از نماز مغرب و عشا نیز علاقه مندان به نمایش می توانند از ساعت 20:30 به تماشای ' فضل شیدایی' بنشینند.
دامغانی خبر خوش دیگری هم درباره تهیه بلیت این نمایش بزرگ داشت و گفت: بلیت های نمایش تنها برای نظم بخشیدن به مراسم، به طور رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد چرا که پیش از این، مبلغ آن را خیران فرهنگی بر عهده گرفته اند.
همچنین مسوول امور هماهنگی گروه نمایشی فصل شیدایی به ایرنا گفت: در این نمایش، 70 بازیگر اصلی گروه مهنا به همراه 130 بازیگر بومی شهرستان به ایفای نقش می پردازند.
غلامرضا صفری اضافه کرد: نمایش از هبوط آدم از بهشت آغاز و به ظهور حضرت مهدی (عج) ختم می شود و در این میان به برخی رویدادهای تاریخی و دینی مانند شهادت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، عاشورا و سپس رخدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه پس از پایان یافتن خاک برداری محل اجرای نمایش از 14 فروردین برای بازسازی صحنه به گروه مهنا تحویل داده شد، افزود: تا پیش از آغاز تمرینات میدانی، تمرین هنرمندان در دو نوبت صبح و عصر در سوله ورزشی 9 دی سپاه شاهرود انجام می شد.
مسوول کمیته فرهنگی اجلاسیه هم در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: از مجموع 80 غرفه نمایشگاه، 36 غرفه به ستادهای یادواره شهدا، 36 غرفه به ارائه توانمندی موسسه ها و نهادهای فرهنگی شهرستان و هشت غرفه به ارائه و فروش محصولات فرهنگی، حجاب و عفاف، عکاسی و صنایع دستی اختصاص یافته است.
احمد حسین پور اضافه کرد: ادوات نظامی نیز توسط نیروهای مسلح شهرستان در بخش دیگر این نمایشگاه مستقر شده است.
وی در باره تبلیغات اجلاسیه هم یادآور شد: 20 بنر در سطح شهر، 20 بنر تمثال سرداران شهید شاهرود در محیط نمایشگاه، تمثال6 سردار شهید شاهرود در ورودی شهر و 300 پرچم عمودی در محیط نمایشگاه نصب شده است.
حسین پور ادامه داد: فضاسازی از دو میدان امام رضا (ع) و امام حسین (ع) به سمت میدان حسینی و ابتدای محل برگزاری اجلاسیه انجام شده و در این دو مسیر 26 بنر تمثال شهدا نصب شده است.
شهرستان شاهرود از ابتدای انقلاب بیش از یک هزارو100 شهید به نظام اسلامیود تقدیم کرده است. اینجا دیار بسطامی ها، غنیمت پورها و عرب عامری هاست. اینجا شهری است که افرادی چون شهید رضا نادری را پرورش داد تا به همراه 67 شهید دیگر هم استانی اش، همچون شاهوار بایستند و پرونده لشکر کشی منافقان را در تنگه مرصاد برای همیشه مهر و موم کنند.
مردم شاهرود دو سال پیش نیز تجربه شیرینی از یادآوری خاطرات جنگ و دفاع مقدس، در قالب اجلاسیه بیش از یک هزار شهید این شهرستان داشتند. اکنون بار دیگر فضایی برای تجدید پیمان با عزیزانی فراهم شده که با رفتنشان، بودن را برای ما به ارمغان آورده اند.
نخستین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود از پنج تا 15 اردیبهشت 96 در ضلع شمالی میدان حسینی شاهرودی، میزبان علاقه مندان است.
7359/6167 گزارش از : مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.