به گزارش ایرنا، به مناسبت بیست و هفتم رجب، مصادف با مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) شهرستان های سمنان، آرادان ، گرمسار ، سرخه ، مهدیشهر ، دامغان، شاهرود و میامی حال و هوای خاصی به خود گرفته و مردم ولایتمدار این خطه با چراغانی و آذین بندی خیابان ها و معابر شهری و پخش نقل و نبات و شیرینی، عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت و امامت نشان دادند.
همچنین در مساجد و تکایا و حسینه های شهرستان های استان سمنان در روز های یکشنبه و دوشنبه ، آیین های مولودی خوانی و مدیحه سرایی برپا شده است.
آستان مقدس امام زاده یحیی (ع) و مسجد آل محمد (ص) واقع خیابان مولوی سمنان و بقاع امام ز ادگان در نقاط مختلف استان نیز برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی همچون آیین مولودی خوانی و مدیحه سرایی از سوی مردم متدین این خطه در حال اجراست.
در این روز خجسته نیز بسیاری از زوج های جوان در سراسر استان سمنان نیز آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.
حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار و پیام آور خوبی و مهربانی در هفده ربیع الاول سال عام الفیل در سرزمین حجاز در مکه دیده به جهان گشودند. پدر ایشان عبدالله از بزرگان قریش و مادر آن بزرگوار آمنه از بانوان پرهیزگار آن روزگار بود.
در قرآن کریم نام های حضرت محمد (ص) امین، مصطفی، نبی الرحمه، رسول الله، خاتم النبیین، سید المرسلین، رسول اعظم، رسول اکرم، طه و یس از لقب های پیامبراکرم(ص) برده شده است.
احضرت محمد ص در دوره کودکی پدر و مادرشان را از دست دادند و از آن پس در کنار عبدالمطلب پدربزرگ و ابوطالب عموی خویش رشد و پرورش یافتند و با والاترین صفت های انسانی آشنا شدند.
حضرت محمد مصطفی (ص) سرانجام در 28 صفر 10 هجری در 63 سالگی به دیار حق شتافت.
روز مبعث، روزی است که پیامبر اسلام(ص) ، به درجه پیامبری برگزیده شد و مأمور شذ که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.
عقیده بیشتر علمای شیعه، بعثت پیامبر (ص) در روز 27 ماه رجب، پنج سال پس از تجدید بنای کعبه، اتفاق افتاد و پیامبر اکرم (ص) در این هنگام، چهل سال داشتند.
7344/6026
*خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.