به گزارش ایرنا، محمدرضا سوقندی روز دوشنبه در آیین بازدید معاونت اجرایی اداره کل مطبوعات داخلی و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان افزود : اگر تاکنون مشکلی دراین زمینه ها به وجود آمده به دلیل غفلت از رسانه ها بوده است.
وی نبود جریان سازی رسانه ای در استان سمنان را یکی از چالش های این بخش مطرح و خاطرنشان کرد : در مرحله اول باید جریان سازی رسانه ای در جامعه مطبوعات این استان ایجاد شود.
وی تصریح کرد : تاکنون با اتخاذ راهبردهای این اداره کل، بین اهالی مطبوعات در استان وفاق، همدلی وجود آمده است که در واقع تضاد و انشقاق در این بخش کاهش یافته است.
وی با اشاره به فعالیت نهادها و تشکل های فراوان بخش مطبوعات در این استان یادآورشد : این نهادها و تشکل ها باید مباحث آموزش، اقتصاد، و مطالبات اهالی مطبوعات را دستور کار قرار دهند.
وی تصریح کرد : با توجه به رشد روز افزون و پرشتاب مطبوعات و رقابتی شدن این حوزه، با تلاش هر چه بیشتر باید از تعطیل شدن مطبوعات جلوگیری شود.
وی با بیان این که منسجم کردن رسانه ها در قالب بنگاه ها، هزینه ها را کاهش و خروجی ها را افزایش می دهد، افزود : با مدیریت ، اهالی مطبوعات می توانند با وجود سلایق در کنار هم فعالیت کنند.
وی کپی کردن برخی خبرها از سوی برخی از رسانه های دیگر را دیگر چالش این بخش اشاره و اضافه کرد : باز نشر شدن یک خبر یک رسانه در تعداد زیادی از مطبوعات نگاه غیر حرفه ای است.
سوقندی تعداد خبرنگاران این استان را بیش از 500 نفر اعلام کرد و گفت : افزایش گرایش قشر تحصیل کرده در این بخش به عنوان یک نقطه نظر مثبت و سرمایه انسانی است که موجب اشتغال هم می شود.
وی همچنین به برقرار کردن پیوند بین بخش اقتصاد، علم با رسانه ها اشاره کرد و گفت: ایجاد و افزایش رشته های روزنامه نگاری، در دانشگاه های استان برای هر چه حرفه ای تر شدن خبرنگاران و اهالی مطبوعات در نظر گرفته شود.
سوقندی به بالا رفتن میزان مصرف رسانه ای در ایام برگزاری انتخابات هم اشاره کرد و گفت : مسوولان برای پایان دادن به اخبارهای ضد ونقیض و اخبار نادرست ، می توانند اهالی مطبوعات را به عنوان تکیه گاه و خنثی کننده خبرها در همه ایام مدیر نظر قرار دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به گرایش اهالی مطبوعات به تولیدات و تحلیل های سیایسی، خاطرنشان کرد: با اتکا به حضور رسانه ها و مطبوعات کمک شایانی به اقتصاد و جلوگیری از قاچاق می شود.
در این نشست اکبر ملکی معاون اجرایی اداره‌کل مطبوعات داخلی و خبرگزاری‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دلارام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان حضور داشتند.
در استان سمنان یک روزنامه و بیش از 500 نفر خبرنگار فعالیت دارند.
7344/6026/
خبرنگار:امیرحسین کاشی منش **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.