در این مطلب آمده است: به دنبال اعلام اسامی کاندیداهای 6 نفره احراز صلاحیت شده‌ انتخابات ریاست جمهوری و آغاز تبلیغات انتخاباتی به نظر می‌رسد که در روزهای آینده فضای انتخاباتی و به تبع آن آینده‌ی سیاسی کشور دستخوش تحولات به سزایی خواهد شد، شاید مهمترین ساختار پیش رو، برای رقابت بین اصولگرایان از یک طرف و اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان از طرف دیگر، را می‌توان نکته‌ بارز این دوره از انتخابات دانست.
اصولگرایان که در این دوره برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی به هر دری زدند تا بتوانند تلنگری بر آرای رئیس دولت یازدهم در انتخابات بزنند، این روزها به شدت در حال اجماع بر روی یک کاندیدا از میان این سه کاندیدا هستند اما با نگاهی عمیق‌تر به این موضوع می‌توان دریافت که در شرایط پیش رو، عملا تجمیع آراء برای اصولگرایان امکان پذیر نبوده است مگر اینکه در روزهای آینده اتفاقات دیگری رقم بخورد.
اما از سوی دیگر، رئیس دولت یازدهم به عنوان کاندیدای اصلی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در صورت کنار کشیدن معاون اول با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است و در صورت اجماع کامل تمام اصلاح طلبان از رئیس جمهور فعلی، روزهای سختی، پیش روی رئیس دولت یازدهم است.
شاید مهمترین دلیل این امر، به نتیجه نرسیدن دستاوردهای برجام در کشور باشد که پس از 15 ماه از روز اجرای آن نرخ رشد بیکاری و سایه افکندن رکود بر عرصه‌های مختلف اقتصادی همچنان بر سطح جامعه حکم فرماست، افزایش تحریم‌های پسابرجامی، توسعه یافتن تهدیدات نظامی علیه تمامیت ارضی کشور، بهبود نیافتن اوضاع معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها از جمله دیگر چالش‌های دست سازی است که دولت یازدهم با آن روبرو بوده و در مقابله با رقبای انتخاباتی شرایط بسیار دشواری را پیش رو داراست.
از طرف دیگر، ائتلاف رئیس دولت یازدهم و معاون اول رئیس جمهور و همپوشانی خوب آن ها در دوران تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی در تبیین عملکرد موثر دولت مستقر می‌تواند سبد آرای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان را مستحکم‌تر کند.
البته باید در نظر داشت که مردم در این برهه‌ی حساس، نیازمند اقدام و عمل بیشتر از سوی مسئولان نظام هستند و کمتر به شعارها، وعده و وعیدهای کاندیداها توجه دارند که این یک نقطه مهم در این دوره از انتخابات است.
فارغ از اینکه نتایج انتخابات دوازدهمین به نفع کدام نامزد خواهد شد، باید فرد پیروز در انتخابات آتی تضمین می‌دهد، تا در زمینه‌ی بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی، تلاش دوچندانی کند.
در مهار تورم و گرانی افسارگسیخته دارای برنامه و ایده باشد، در روزهای آینده در کوران تبلیغات رادیو و تلویزیونی و میدانی کاندیداها، برنامه‌ها مغفول می شود که در این زمینه باید کارنامه و برنامه‌ی کاندیداها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
6103/7341 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.