به گزارش ایرنا، روز یکشنبه در میزگرد «انتخابات و رای به کارآمدی، تجربیات، توانایی و برنامه‌های نامزدها» در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا سمنان، نمایندگان اقشار مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مسوولان این استان، به بیان نظرات خود درباره انتخابات در دوره کنونی پرداختند.
منصور فرزامی راد، فعال سیاسی و استاد دانشگاه در این میزگرد، انتخابات را نمادی از رشد فرهنگی و سیاسی هر ملت و مظهری از ظهور حق حقوقی مردم دانست و گفت: انتخابات در تمام کشورهای جهان اهمیت دارد و اهمیت آن در ایران به این دلیل است که در حاکمیت جمهوری اسلامی که مدعی مردم سالاری دینی است، شرکت گسترده مردم در انتخابات نماد مشارکت و مقبولیت این نظام است.
وی تاکید کرد: مهمترین مساله در انتخابات امر انتخاب از سوی مردم است، اینکه مردم چه کسی را دارای اهلیت و صلاحیت برای یک تعهد مهم بدانند، در انتخابات مهمترین مساله است.
علی اکبر صیادجو رئیس اتاق اصناف استان سمنان نیز در این میزگرد یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی هر کشوری را میزان مشارکت مردم در انتخابات دانست و افزود: در ایران اسلامی مردم به دلیل علاقه زیاد به اقتدار ملی در تمام صحنه های انتخابات مشارکت حداکثری را رقم زده اند.
وی اضافه کرد: به دلیل اشتیاق مردم انقلابی ایران به حضور پرقدرت ایران اسلامی در صحنه بین‌المللی، همواره مردم در انتخابات هم مشارکت دارند و هم دعوت عمومی برای مشارکت گسترده بسیار قابل توجه است.
امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان هم در این میزگرد با بیان اینکه انتخابات مظهر نقش‌آفرینی مردم در صحنه مدیریت کشور است، گفت: مردم با میزان مشارکت خود در انتخابات، به نوعی سمت و سوی مدیریت اجرایی کشور را تعیین و تصدیق می کنند.
وی تاکید کرد: هرچه مشارکت در پای صندوق های رای بیشتر باشد، پشتوانه مستحکم‌تری برای حاکمیت در مسیر تداوم توسعه است و باعث قدرت‌گیری حاکمیت می‌شود و بی شک، تمام تلاش احزاب و فعالان حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی باید به همین سمت باشد.
بهروز اسودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این میزگرد، سه محور رشد، پیشرفت و توسعه را گزینه های مقابل رای دهندگان برای تعیین در سرنوشت خود از طریق انتخابات عنوان و خاطرنشان کرد: مردم با انتخاب هر کدام از این رویکردها پشتوانه مردمی حرکت حاکمیت را تحکیم می‌بخشند.
وی، بر فرهنگسازی برای کمک به مردم در تعیین رویکرد انتخاب در بهترین شرایط به سود کشور تاکید و خاطرنشان کرد: مردم در هر دوره، توسعه سیاسی، اقتصادی و یا حضور قدرتمندتر در صحنه بین‌المللی را با هوشیاری رقم زده‌اند.
رحمان سعادت عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد ، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
دانشگاه سمنان هم در این میزگرد، با اشاره به وجود جمهوریت در کنار اسلامیت در عنوان نظام حاکمه کشور، انتخابات را بهترین تبلور جمهوریت دانست و گفت: در حدود چهار دهه از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی نیز مردم با مشارکت و حضور مستمر در انتخابات ایران اسلامی را در این شاخصه به کشور بی‌نظیر منطقه تبدیل کرده اند.
وی، بهترین دستاورد انتخابات را وجود امکان چرخش نخبگان در صحنه مدیریت کشور عنوان کرد و با بیان اینکه مردم با حق انتخاب خود رویکرد مدنظرشان را در مدیریت کلان کشور اعلام می کنند، افزود: ظهور دولت هایی با محوریت‌های سازندگی، توسعه سیاسی، توجه به نقاط محروم، حضور پررنگ تر در صحنه بین‌المللی و تک رقمی شدن تورم، از دستاوردهای ظهور دولت‌های متنوع با انتخاب مردم در کشور بوده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.